mgm nvj maart

— vrijdag 13 mei 2011, 08:46 | 1 reactie, praat mee

Advertenties kranten verder onder druk

De Telegraaf Media Groep (TMG) moet dit jaar rekenen op een verdere daling van de inkomsten uit advertenties voor print. Dat blijkt uit een inventarisatie die de Dow Jones Nieuwsdienst heeft gehouden onder media-inkopers. Advertentie-inkomsten leveren een belangrijke bijdrage aan de inkomsten van TMG. Van de 592 miljoen jaaromzet van TMG over 2010 was 265,3 miljoen afkomstig uit advertenties. Media-inkopers zien een opleving bij televisie en online-bestedingen en een daling bij radio en print. Remon Buter van GroupM: "Bij televisie neemt de vraag toe, maar print heeft het zwaar, zowel bij tijdschriften en kranten". De media-uitingen die eigenlijk niet profiteren van de aantrekkende economie zijn radio en print. "Print is relatief duur en dus zul je als krantenuitgever er rekening mee moeten houden dat de oude tijden van weleer niet terugkeren. Online en vooral sociale media hebben een enorme sprong gemaakt en nemen een flink deel van de mix voor hun rekening", aldus Ozlen Oncu, inkoopdirecteur bij Aegis Media. Laatste wijziging: 13 mei 2011, 11:06

Bekijk meer van

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

1 reactie

peter van zwam, 13 mei 2011, 13:21

Uitgevers moeten maar eens schoon schip maken
Nederland kan best met minder roddel , weekbladen
en tijdschriften ,ook radiostations ,lokale en regionale omroepen willen allemaal reclame uitzenden ,maar overdaad schaadt,  voorspel ook dat de grootste klap nog gaat vallen en honderde radiostations, vooral de lokale,  het bijltje er bj neer gaan gooien.In Nederland hebben we van alles te veel,en zijn de explotatie kosten te hoog
en dat breekt eens op.
Er moeten dus andere bronnen aangeboord worden om inkomsten binnen te halen. kwestie van anders denken, en creatief zijn.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.