AD en AutoWeek gaan samenwerken
Dagblad AD en weekblad AutoWeek gaan vanaf 1 september wekelijks samenwerken. Elke zaterdag staat vanaf dan een spread getiteld ‘AD AutoWeek’ in de krant. Dat vertelt AutoWeek-hoofdredacteur Robert van den Ham in Adformatie. Volgens Van den Ham biedt de samenwerking veel kansen: ‘Het vergroot het actuele bereik en we kunnen nog meer met onze artikelen doen. Denk aan een test van een bepaalde auto op zaterdag in de krant en de woensdag erna diezelfde auto in vergelijking met twee of drie concurrerende merken in AutoWeek. Deze stap is er een van meerdere die AutoWeek de komende tijd zet om de verkoopcijfers op te krikken.
Sinds deze week heeft het autoweekblad namelijk ook een cover van glanzend papier, op iets kleiner formaat voor een meer glossy uitstraling. Daarnaast start de redactie op 1 oktober met een app voor een gratis videokanaal voor tablets: AutoWeek TV.
Eerder dit jaar zette AutoWeek de verrijkte iPad app stop omdat het niet genoeg opleverde. Van den Ham liet Villamedia toen al weten op zoek te blijven naar nieuwe uitgeefmogelijkheden. ‘We blijven pionieren, tot we uiteindelijk bij de gouden formule uitkomen.’
Praat mee