website over journalistiek

x

Villamedia heeft een app

 

2017: daling resultaten RTL Nederland

Lars Pasveer — Geplaatst op Wednesday 7 March 2018, 09:41

Het pand van RTL Nederland | Jeroen Jumelet / ANP

Het pand van RTL Nederland | Jeroen Jumelet / ANP

Nieuws Investeringen in online streaming platform Videoland heeft de resultaten van RTL Nederland doen dalen, blijkt uit cijfers over 2017. De omzet daalde van 495 miljoen in 2016 naar 475 miljoen in het afgelopen jaar. Het bedrijfsresultaat ging met 9,4 procent omlaag naar 87 miljoen euro.

Volgens RTL Nederland hebben de investeringen wel resultaat: het aantal abonnees bij Videoland groeide in 2017 met 78 procent. Adformatie meldt dat de jaarinkomsten uit digitale activiteiten bij moederbedrijf RTL Group in 2017 fors zijn gestegen: 23 procent groei naar 826 miljoen euro. De totale omzet bij RTL Group over 2017 was 6,3 miljard euro - “een record”, volgens het mediabedrijf.

RTL Nederland heeft last van de aanhoudend slechte advertentiemarkt in Nederland. Ook de markt voor televisiereclame is moeizaam en kromp afgelopen jaar met ruim vijf procent. Topman Sven Sauvé stelt in reactie op de jaarcijfers van RTL Nederland: “De daling van de EBITDA kan worden verklaard door een teruggelopen advertentiemarkt, de dalende lineaire kijktijd en de stevige investeringen in de groei van onze digitale activiteiten. Die investeringen hebben afgelopen jaar z’n vruchten afgeworpen. RTL is met Videoland de absolute nummer twee in Nederland en het enige lokale alternatief voor de grote internationale video on demand-spelers. Ons doel is dan ook om niet alleen de nummer één te zijn op tv, maar ook hard te groeien als de nummer één lokale video on demand-aanbieder.”

Meer bij RTL Group Full Year Results 2017 / Adformatie: Daling resultaten RTL Nederland in 2017

Nog geen reacties

Om te reageren moet je een Villamedia Account hebben en moet je eerst ingelogd zijn.

De orde van Chaos 2018