Sijthoff neemt Adformatie Groep over
Kluwer Nederland heeft de Adformatie Groep voor een niet nader bekend gemaakt bedrag verkocht aan de Sijthoff Media Groep. Alle merken en activiteiten worden overgenomen. Onder de Adformatie Groep vallen bekende merken zoals Adformatie, het Tijdschrift voor Marketing, Communicatie, Creatie, het MarcomEvent en Molblog. De overname heeft geen gevolgen voor het huidige team, dat op de huidige locatie in Amsterdam blijft. Topman Frank Vrancken Peeters van Kluwer Nederland is tevreden over de overname: "Sijthoff Media sluit met zijn activiteiten en ervaring aan op de print en online activiteiten van de Adformatie Groep. De verkoop van deze merken is een tastbare invulling van onze strategie waarbij we ons richten op kenniswerkers zoals bijvoorbeeld juristen en accountants."
Willem Sijthoff noemt de overname op zijn beurt een prachtige ontwikkeling: “De Adformatie Groep biedt onderdak aan stuk voor stuk sterke multimediale titels en communities met een eigen karakter en een goede positie en reputatie. Ik zie veel potentie om met deze merken ons mediabedrijf verder uit te bouwen.”
Kluwer garandeert dat de medewerkers van de Adformatie Groep met dezelfde arbeidsvoorwaarden over gaan naar Sijthoff, zegt Yvonne Dankfort van de NVJ. Daar onder het cao-pakket, de pensioenregeling en het redactiestatuut. Donderdag praat zij met de werknemers van Adformatie.
Praat mee