HDC en h-a-h-bladen Telegraaf fuseren
De regionale dagbladen (HDC Media) van de Telegraaf Media Groep en de huis-aan-huisbladen tak (Holland Combinatie) worden samengebracht in één uitgeverij. De huis-aan-huisbladen komen onder de hoofdredactie van de HDC kranten te vallen. Zoals eerder bekend gemaakt leidt de integratie van beide takken van de TMG tot een verlies van 100 banen, die geheel ten laste komen van de huis-aan-huis bladen. Voor de zomer van 2012 moet alles gerealiseerd zijn, aldus directeur Harrie de Wit van HC.
Zo worden de back-office van beide organisaties samengevoegd evenals de acquisitie van adverteerders (de opmaak van advertenties wordt uitbesteed aan een bedrijf in India). Grote adverteerders worden een combinatie-verkoop aangeboden, kleinere worden apart benaderd.
Met de hyperlokale nieuwssites Dichtbij van TMG wordt intensief samengewerkt, zowel op het gebied van acquisitie als redactioneel. Redacteuren van huis-aan-huis bladen schrijven eerst hun bericht voor de Dichtbij sites om vervolgens ze voor de gedrukte krant te bewerken. Op de achterkant van een aantal huis-aan-huis-bladen verschijnen nu al berichten van de sites onder de titel Dichtbij.
In het dagblad de Telegraaf worden buiten de HDC-verspreidingsgebieden (Noord- en Zuid Holland) regionale katernen gevoegd. Hoe dat gebeuren moet en waar is nog niet bekend. Wel wordt er samenwerking gezocht met derden.
In 2003 kende De Telegraaf tijdelijk al een regio-editie Twente (oplage 50.000), die niet door de eigen Telegraaf-redactie gemaakt werd. De Telegraaf verspreidde de editie alleen.
Praat mee