mgm nvj maart

— vrijdag 6 juni 2014, 08:08

Sanoma verkoopt 19 titels

Sanoma heeft 19 tijdschriften verkocht aan de nieuwe onderneming New Skool Media, aldus het bedrijf. De mannentitels en de glossy's staan nog in de etalage. De 19 titels komen in handen van Rob Koghee en Cor Jan Willig, twee bekenden in de uitgeefwereld. Er gaan 93 mensen mee naar de nieuwe onderneming. Die nemen de arbeidsvoorwaarden over, komen met een gelijkwaardige pensioenregeling en respecteren de redactiestatuten, aldus Yvonne Dankfort van de journalistenvereniging NVJ. Sanoma verwacht dat overgang van de betreffende titels eind 2014 volledig is gerealiseerd. Laatste wijziging: 8 juli 2014, 11:51

Het gaat om Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious., Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling and Zeilen.

Sanoma-topman Henk Scheenstra: ”We zijn blij dat we deze 19 prachtige merken kunnen onderbrengen bij New Skool Media. Zij hebben ons ervan overtuigd het beste nieuwe ’huis’ te zijn voor onze collega’s en titels; we hebben daar veel vertrouwen in.”

Sanoma zegt dat wat betreft de clusters mannentitels en glossy’s nog steeds gesprekken lopen met geïnteresseerde partijen. Sanoma verwacht dat dit proces voor het einde van 2014 ook is afgerond.

Sanoma heeft vorig jaar 32 titels te koop gezet als onderdeel van een plan te focussen op 17 merken. Daarmee zijn 500 banen gemoeid. De titels die bij Sanoma blijven, moeten bijna allemaal flink reorganiseren waarbij een rompredactie wordt ingevoerd en de digitale platforms belangrijker worden.

Scheenstra denkt ook voor de andere titels kopers te vinden, zegt hij tegen Nu.nl. “Ik ben ervan overtuigd dat we daar een goede oplossing voor weten te vinden. Toen we begonnen aan dit proces hebben we gezegd dat dit heel 2014 in beslag zou nemen. We hebben nu al voor vier van de zes clusters een mooi huis gevonden. Dat gaat ons voor deze laatste twee clusters ook lukken.”

Bekijk meer van

Sanoma NVJ New Skool Media

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.