Nieuwe geluidsnormen reclame
Geen schrikmomenten meer doordat reclame ineens je luidsprekers uitschalt omdat het een ander geluidsniveau heeft dan het reguliere programma. Vanaf vandaag hanteren de SPOT-zenders nieuwe luidheidsregels bij het uitzenden van reclameblokken. De tv-kijker ervaart dan als het goed is geen grote verschillen meer in de hardheid van het geluid tussen programma’s en reclameblokken. Nederland is één van de eerste landen die tot deze norm, die in 2010 door de EBU is gepubliceerd, overgaat en dit op basis van zelfregulering doet. Michel van der Voort, directeur SPOT noemt het "de grootste revolutie in 60 jaar geschiedenis van TV-geluid".
Praat mee
2 reacties
ad zonneveld, 1 september 2011, 11:53
Nu de omroepen nog met hun eigen reclamespots!
Ad Zonneveld
tjako fennema, 1 september 2011, 15:28
Tjonge, de adem stokt in mijn keel van die wegbereider Van der Voort van de commerciele TV-jongens. Na bijna 20 jaar touwtrekken en consumentenklachten beloven ze wat aan het hoge volume inclusief dito compressie van reclameboodschappen te doen. Ik heb nog een grotere omwentelingssuggestie voor Van der Voort, want hij lijkt me een man van grote daden.laten
de commercielen ophouden met de hele avond reclame en teasders uit te zenden, slechts incidenteel onderbroken door een film. Wie wordt er niet razend als middenin een filmscene naadloos wordt omgeschakeld naar een spotje. En dat 6-7 x tijdens een film Mooie usp voor de SPOTboys, maar is er al eens naar de kijker geluisterd die zich wild ergert.Ik heb de moed allang opgegeven om een film bij de SPOTzenders te bekijken. Ik ben toch niet gek?