‘Internet bovenaan bij mediagebruik’
Onderzoeksbureau TNS heeft het rapport TNS Digital Life gepresenteerd, het resultaat van een volgens TNS omvangrijkste studie naar online gedrag die ooit werd gehouden. Er werden in 46 landen bijna 50.000 mensen ondervraagd over hun online mediagebruik. Het internet staat onbetwist bovenaan bij mediaconsumptie: van wereldburgers met toegang tot internet is 61 procent dagelijks online. Dagelijks gebruik van tv (54 procent), radio (36 procent) en kranten (32 procent) blijven daar nu al flink bij achter, aldus TNS. De Nederlandse online consument is een grootverbruiker van media: 68 procent is dagelijks online, 64 procent kijkt elke dag tv, 52 procent luistert elke dag naar de radio en 40 procent leest elke dag een krant. Landen waar internet inmiddels gemeengoed is geworden, zoals Nederland, staan niet meer bovenaan in het lijstje 'intensieve gebruikers'. Groeimarkten als China, Egypte en Saoedi-Arabië kennen veel meer intensieve gebruikers. Andere conclusies: sociale netwerken vervangen stilaan e-mail en de populariteit van mobiel internet groeit fors. Meer bij Discover Digital Life