Hoofdredacteuren Reed Amsterdam weg
Uitgever Reed Business gaat zijn vestiging in Amsterdam reorganiseren, dat blijkt uit herstructureringsplannen waar Villamedia de hand op heeft weten te leggen. Het gaat om een reorganisatie bij de business-to-business (B2B) Communities groepen Zorg, HR, Boeken en Finance, en de sales en marketingactiviteiten. Het is nog onduidelijk voor hoeveel mensen de reorganisatie consequenties krijgt. In de nieuwe organisatie verdwijnen de bestaande hoofdredacteurfuncties. In plaats daarvan komt er een algemeen hoofdredacteur die elk verantwoordelijk zijn voor een editorial cluster met meerdere titels. De vier clusters binnen Zorg en HR worden: Verpleging & Zorg, Welzijn, beleid & Management en HR. "Doelstelling is om alleen voor de grote titels de redactiewerkzaamheden (creatie en productie) intern te houden en om creatie en productie voor de kleinere titels volledig extern te brengen."
Bij de Boeken komt er een onderverdeling in drie clusters: Medisch en Paramedisch, verpleging/Verzorging & Agogisch en Beleid, Management en Organisatie. De redactie zal zich primair moeten richten op de 160 ‘key’ boektitels. De redactiewerkzaamheden voor de ‘tail’ boektitels zal extern worden ondergebracht.
De nieuwe organisatie is geënt op de werkwijze van de redacties in Doetinchem, die in 2010 fors werden gereorganiseerd (deel I en deel II), waarbij bestaande redacteuren zowel voor print als website moeten gaan schrijven.
De advertentieverkoop voor de B2B Communities in Amsterdam zal op dezelfde manier gestructureerd worden als sales voor B2B Communities Doetinchem. Een aantal taken worden ook ondergebracht bij de bestaande salesorganisaties bij Doetinchem.
De directie wil de plannen per 1 april 2011 in laten gaan.
Praat mee