mgm nvj maart

— vrijdag 25 maart 2011, 14:07 | 11 reacties, praat mee

Betalen voor MGL-themasites

Betalen voor MGL-themasites

Media Groep Limburg (MGL) is, na enige vertraging, gestart met het project Perspectief. Lezers kunnen nu betaalde abonnementen afsluiten en zich laten informeren over drie pijlers: gezond leven, mode en beauty of economie. Er zijn verschillende abonnementsvormen voor het 'Limburgse Digitale Media Pakket' die nu allen voor een introductieprijs worden aangeboden. Een jaarabonnement, normale prijs 191,40 euro, is nu 114,85 euro. Het gaat om een proefproject en het is een onderzoek naar de multimediale ontwikkeling van regionale dagbladen op lokaal niveau. Onderzocht wordt of betaalde informatie via internet een bruikbare nieuwe inkomstenbron is voor de beide Limburgse dagbladen (Dagblad de Limburger / Limburgs Dagblad). Het doel is om eind dit jaar 18.000 betaalde abonnees voor de drie profielen geworven te hebben, zo meldt L1. Perspectief wordt gesteund door het Stimuleringsfonds voor de Nederlandse Pers. Het fonds heeft een subsidie van ruim 1,2 miljoen euro gegeven. Meer bij L1 / MGL Laatste wijziging: 15 november 2012, 15:16

Bekijk meer van

MGL

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

11 reacties

Paul Disco, 25 maart 2011, 16:45

Ik schat de kans op 18.000 betalende abonnees op ongeveer 0%. En dan rond ik af naar boven.
Waarom?

1.
De beveiliging is van het kaliber Vodafone voicemail. Ik heb een inlogcode en die kan ik overal invoeren. En doorgeven. In mijn herinnering is het doorgiftepercentage bij regionale kranten het hoogst. Dus waarom 114,85 betalen?

2.
Want, daarnaast, de inhoud is diep bedroevend. Je moet om te beginnen kiezen voor een van de pijlers. Op zich een arbitraire keuze, want waarom niet Sport, Nieuws of Uitgaan? Ik noem maar wat. Maar goed het eerste artikel dat ik aanklik is Bescherm je Uitvinding. Bron Wikipedia, niveau schoolkrant, duiding nul. Vervolgens lijken alle, maar dan ook alle artikelen gesponsord (KvK, autobedrijf Ploemen, Imtech, Woman Insite, Seats2Meet, Personato).

3.
Niet dat er genoeg adverteerders zijn. Op de voorpagina staat een grote oproep om contentpartner te worden. Als je de artikelen leest is wel duidelijk wat daarmee bedoeld wordt. Bij ons thuis heet dat sluikreclame.

Allemaal op zich niet erg, maar 18.000 betalende (191 euro) abonnees. Geef even 1 case in de hele wereld waar zo’n concept loopt. Het lijkt allemaal op een beroving op klaarlichte dag van 1,3 miljoen euro van het Stimuleringsfonds voor de Pers.

Paul van der Bijl, 25 maart 2011, 17:09

“Lezers kunnen nu betaalde abonnementen afsluiten en zich laten informeren over drie peilers: gezond leven, mode en beauty of economie.” Moet in dat lijstje niet ook Maurice de Hond worden opgenomen?

Verder geheel eens met de andere Paul.

Paul Disco, 26 maart 2011, 12:58

Even een update van alle nieuwe artikelen binnen mijn pijler Economie.
.....
.....
Die zijn er niet. Ben benieuwd of mijn abonnementsgeld geincasseerd wordt door Mecom.

herman, 26 maart 2011, 14:33

Proefproject mislukt! Geld foetsie!

peter van zwam, 26 maart 2011, 17:18

In een tijd van economische neergang ,en de hand op de knip, zal het een zware dobber worden
om klanten te werven voor dit idee
Wat is eigenlijk de meerwaarde? helemaal niets,en
alles is te vinden op interenet.
Daar heb je geen mini media groepje voor nodig
Alleen diegene die geld teveel hebben, en overal aan meedoen zullen dat misschien doen , maar de gewone man met zijn confectiepakkie an, wordt daar niet warm van
Wat is het volgende idee wat we misschien krijgen?
Uw lokale,regionale , omroep met het mode, livestijle , muziek , auto, en regionieuws of iets dergelijks voor 10 euro p. maand? Hoop dat we van deze rare ideen verschoond blijven

Paul Disco, 26 maart 2011, 21:00

Ik stuurde een vriendelijk berichtje naar Mark van der Linde, de internetredacteur die op de internetpagina zo vriendelijk over Perspectief bericht. Zijn mailadres staat erbij. Goed, hoor. Maar dit kreeg ik terug:

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Het e-mailadres van de geadresseerde is niet gevonden in het e-mailsysteem van de geadresseerde. Microsoft Exchange probeert dit bericht niet opnieuw te verzenden.

Zo gaat het dus als je wordt opgelicht. Ik ga geen aangifte doen tegen Mecom. Dat is al een behoorlijk onbestuurbaar bedrijf. Om nog maar te zwijgen over de perikelen bij MGL. Maar ik denk dat ze heel wat uit te leggen hebben over hun greep in de subsidiekas van het Stimuleringsfonds voor de Pers.

Paul Disco, 27 maart 2011, 20:21

Okee, Dag 3, zondag. Natuurlijk geen update, dat snap ik. Maar misschien nog handig - ter illustratie- wat een abonnee op de pijler Economie aan extra verdiepende informatie krijgt. En wel op het economische onderwerp Slow Food, hetgeen natuurlijk niet past bij de pijlers Gezond leven en Mode & beauty. Logisch, dit is maatwerk.

Klaar voor? Hier komt het:
Slow food is een hot topic in Limburg…bladiebladiebla, geneuzel, gegoogle, diepgang van een kano, ....

Andere uitingen van het merk Slow
(...)
Slow sex staat voor een nieuwsgierigheid naar de verschillende vormen van seks, wellust en verlangen. Tegelijkertijd is het ook een protest tegen de nogal eenvormige doorsnee porno, maar ook tegen een vermeende nieuwe preutsheid die over ons land trekt.
(...)

18.000 abonnees x 191,40 = 3,5 miljoen euro omzet. Nou ja, daar moeten de kosten van de dranghekken natuurlijk nog vanaf.

Paul Disco, 28 maart 2011, 19:39

Dag 4: er staat wat nieuws op. Mooi. Het enige nieuws: Wist u dat ProLimburg de zakelijke matches faciliteert bijvoorbeeld tijdens een gezamenlijk museumbezoek (ProCulti Meeting), samen kokkerellen (ProCookingClub), sporten (ProActive) of speciaal voor officemanagers? Ik niet. En restaurant Ooldenburg is ook een prima plek.
En de Special vandaag gaat over het belang van visitekaartjes. Toegegeven, een vaak onderschat medium. 

Ik heb nog geen reactie van MGL, maar mijn Linked In profiel meet verhoogde belangstelling vanuit Limburg. Dat kan ook zijn, omdat ik er met regelmaat kom (afgelopen weekend nog), ik Limburgse vrienden heb en zelfs weet wat lepschen is.

Ik hoop eerlijk gezegd wel dat er een reactie komt, want ik vind het nu niet okee dat er 1,3 miljoen euro overheidsgeld gaat naar een bijeengegoogelde site met een mickey mouse interface en doordesemd met sluikreclame. En daar wordt ook nog veel geld voor gevraagd aan argeloze burgers. Zijn er dan geen toezichthouders (RvC), bedrijfsverenigingen (NUV) of journalisten die ook aan een bel trekken?

Maar goed, het is overheidsgeld, dus van niemand. Als het antwoord van MGL uitblijft of ontoereikend is overweeg ik serieus een Motie van Bezwaar aan te tekenen bij het Bedrijfsfonds over de uitkering en lening ter grootte van 1,3 miljoen euro.

Paul Disco, 29 maart 2011, 16:44

Ok, de handschoen wordt opgepakt. Had net MGL-directeur Johan Boermann aan de lijn. We gaan elkaar spreken.

Positieve tip alvast: intensieve SEM kan geen kwaad. De site is onvindbaar via Google.

Paul Disco, 5 april 2011, 20:42

Ik ga hier niet voluit reageren op mijn eerste reactie. Maar dat er sprake is van editorial sponsoring in Perspectief is niet zo. Ik ben langs geweest bij MGL en met droge ogen en zonder knipperen is het ontkend. Dat lezers het wel als paid content, om maar een ander woord te gebruiken, beschouwen is niet helemaal ondenkbaar. Er is lezersonderzoek gedaan, nog niet gerapporteerd, maar ik ben in elk geval niet de enige in de veronderstelling dat redactie en commercie heel erg hand in hand gaan. Ten onrechte, dus.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.