Cultuurmarketing, Amsterdam, geplaatst op 12 februari 2020

Stagiair(e) Webredactie

Logo Cultuurmarketing

Cultuurmarketing is de community voor iedereen die publiek verbindt met kunst, cultuur en erfgoed. We organiseren meer dan 25 bijeenkomsten per jaar,  maken en publiceren doorlopend cases, artikelen en interviews op onze website en doen onderzoek. Samen met onze 900+ leden werken we gedreven aan een sterkere kunst- en cultuursector. Momenteel zijn wij op zoek naar een stagiair(e) webredactie en een nieuw lid van de programmaraad.

Gezocht: stagiair(e) webredactie (ook mogelijk als werkervaringsplek)

Ben jij op zoek naar een leerzame stage of werkervaringsplek waarbij je in korte tijd een kijkje in de marketingkeuken krijgt bij musea, poppodia, theaters, gezelschappen, festivals en orkesten én ervaring opdoet met webredactie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Dit is wat wij bieden
Via onze (jaarlijks ruim 25) bijeenkomsten en de website informeren wij culturele marketeers over trends en ontwikkelingen, leerzame cases uit de praktijk en relevante vakkennis. Als ledenorganisatie zijn wij dagelijks in contact met onze achterban: ruim 900 leden werkzaam bij grote en kleine culturele instellingen in Nederland en België.

Wij bieden een leerzame ervaring die bij uitstek geschikt is voor mensen die een marketing- of communicatiefunctie in de culturele sector ambiëren. Omdat Cultuurmarketing cultuurbreed opereert, is deze plek bij uitstek geschikt om inzicht te krijgen in de marketing en communicatiepraktijk van verschillende instellingen zoals musea, poppodia, festivals, theaters, gezelschappen, kunstencentra, orkesten, bibliotheken en meer.

Via deze stage / werkervaringsplek doe je ervaring op met alle aspecten van online redactie, leer je veel culturele instellingen en de mensen die daar werken kennen en vergroot je je kennis over marketingcommunicatie.

De activiteiten van Cultuurmarketing worden georganiseerd door een klein, jong en informeel team. Ons kantoor bevindt zich in de creatieve broedplaats en poppodium Cinetol in de Pijp Amsterdam. Wij bieden een stagevergoeding en vergoeding van de reiskosten. Er is veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling op de vlakken die jij belangrijk vindt.

De werkzaamheden
Onder begeleiding van collega’s werk je aan de webredactie. Dit betreft onder andere:

– Uitwerking van (en eindredactie op) artikelen zoals interviews met marketeers in de culturele sector, blogs en praktijkcases van culturele organisaties.
– Het editen van tekst en beeld in het CMS.
– Op creatieve wijze invulling geven aan ons Facebook, Instagram en Linkedin kanaal.
– Meedenken en aandragen van content ideeën.
– Assistentie bij de ontwikkeling van de nieuwe Cultuurmarketing website.
– Assistentie bij de (pre-)productie van onze bijeenkomsten en verslaglegging daarvan.

Dit is onze ideale kandidaat
Onze ideale kandidaat is leergierig, heeft goede social skills en de ambitie om zich onder te dompelen in de marketing en communicatie van culturele instellingen in heel Nederland en België. Bij voorkeur zit je in het 3e of 4e jaar van een relevante HBO of universitaire opleiding, of -in het geval van een werkervaringsplek- heb je deze onlangs afgerond.

Het is belangrijk dat je plezier hebt in schrijven. Enige ervaring met bijvoorbeeld het werken in een CMS, tekstschrijven, fotobewerking of social media is een pre, maar geen vereiste.

Praktisch

Periode: maart t/m juni/juli 2020.
Aantal dagen: 3 of 4 dagen per week.
Niveau: HBO/WO (vanaf derde studiejaar).
Vergoeding: stagevergoeding en reiskostenvergoeding.

Reageren
Voor vragen over de vacature neem contact op met: Hilde Smetsers, hilde@cultuurmarketing.nl, 085-4017988.

Reageren? Stuur dan uiterlijk 16 februari 2020 een korte motivatie en CV naar: hilde@cultuurmarketing.nl.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.