data als kans

Theater Rotterdam, Rotterdam, geplaatst op 10 november 2022

Stagiair(e) Marketing & Communicatie

Logo Theater Rotterdam

Theater Rotterdam produceert en programmeert interdisciplinair theater op het snijpunt van verschillende genres. Op die manier geven wij uitdrukking aan de maatschappelijke en artistieke ontwikkelingen van deze tijd. Onze voorstellingen worden gemaakt voor podia en locaties in Rotterdam en reizen zowel nationaal als internationaal. Verrassende ideeën, inzichten en innovatieve oplossingen komen bij TR voort uit een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Wij geloven in de kracht en de meerstemmigheid van theater. In nieuwe verhalen vertellen, andere perspectieven bieden en dialoog aanwakkeren.

De afdeling Marketing & Communicatie bestaat uit een enthousiast en dynamisch team van ongeveer dertien medewerkers en freelancers, met ieder een eigen specialisme. Aan het hoofd staat een manager Marketing & Communicatie. De afdeling werkt dagelijks aan het verbinden van mensen aan Theater Rotterdam, is verantwoordelijk voor het vertellen van het verhaal van Theater Rotterdam en het promoten en communiceren van voorstellingen, eigen producties, concerten en festivals.

Stagiair(e) Marketing & Communicatie

1,0 fte – stageperiode: februari 2023 tot en met juni 2023

Als stagiair(e) Marketing & Communicatie ondersteun je de afdeling op verschillende vlakken en krijg je een breed pakket aan taken en werkzaamheden. De afdeling Marketing & Communicatie werkt dagelijks aan het verbinden van mensen aan Theater Rotterdam, is verantwoordelijk voor het vertellen van het verhaal van Theater Rotterdam en het promoten en communiceren van voorstellingen en eigen producties.

Wat je doet

Als stagiair(e) Marketing & Communicatie ondersteun je de afdeling bij voorkomende werkzaamheden én heb je je eigen werkzaamheden met je eigen verantwoordelijkheid. Denk hierbij aan:
• Het schrijven van wervende teksten voor online en offline middelen (SEO).
• Het meedenken, uitvoeren en analyseren van voorstellingsacties.
• Ondersteunen bij het maken van digitale nieuwsbrieven en andere mailings.
• Het bedenken en uitvoeren van social media acties.
• Het bijhouden en analyseren van de website en social kanalen.
• Contact onderhouden met gezelschappen.
Uiteraard kan het takenpakket desgewenst aangepast worden om jouw persoonlijke leerdoelen te behalen.

We vragen

• Een enthousiaste stagiair die affiniteit heeft met kunst en cultuur.
• Je volgt een opleiding op MBO, HBO of WO niveau in de richting van marketing en communicatie.
• Je bent een creatieve aanpakker en zelfstandige werker.
• Je hebt ervaring met het schrijven van (web)teksten.
• Je vindt het leuk om ’s avonds voorstellingen te bezoeken.
• Je bent handig met de computer, social media en beheerst minimaal Microsoft Office.
• Je bent minimaal vijf maanden beschikbaar.

De competenties zijn richtlijnen. Heb je andere competenties die jou dé geschikte kandidaat maken? Laat je dan niet tegenhouden om je aan te melden. Overtuig ons waarom jij goed bij ons past en we gaan graag met je aan de slag om de volgende stappen te zetten in je ontwikkeling. We kijken uit naar je aanmelding.

We bieden
Je krijgt de kans om relevante werkervaring op te doen bij een grote organisatie binnen de cultuursector. We zijn een dynamische plek waar iedere dag iets anders gebeurt en waar je samenwerkt met makers, gezelschappen en andere creatievelingen. Wij bieden gelijke kansen voor iedereen en willen een open organisatie zijn waar mensen zich prettig en veilig voelen en waar je de mogelijkheid krijgt voor eigen inbreng.

Uiteraard heb je de mogelijkheid om voorstellingen te bezoeken en krijg je een stagevergoeding!

Geïnteresseerd?
Je sollicitatie ontvangen we graag uiterlijk woensdag 30 november 2022. In de week daaropvolgend hoor je van ons of je wordt uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.
Voor vragen kun je je richten tot Clint van der Hartt via clint.vanderhartt@theaterrotterdam.nl.

Solliciteer!

Meer informatie over de organisatie: zie onze website.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.