foj 2019

de Hartstichting, Den Haag, geplaatst op 9 september 2019

Stagiair Social Media

Logo de Hartstichting

Ben jij helemaal social-minded en ben je op zoek naar een toffe meewerkstage (hbo/wo) op het gebied van social media? Ons team Digital & Klantinteractie biedt een mooie stagemogelijkheid (32-40 uur per week) waar je ondergedompeld wordt in social media en online content. Het team bestaat o.a. uit online marketeers, content managers, online adviseurs, social media- en content specialisten, een video- en contentproducer en voorlichters van de Infolijn. Op elk moment kan het gebeuren dat je met hen samenwerkt!

Als stagiair Social Media bij de Hartstichting leer je alles over community management, webcare en het effectief inzetten van content via onze socialmediakanalen.

Ben jij ook dit?

Een gemotiveerde en enthousiaste student (hbo/wo) op het gebied van communicatie en online media. Je bent goed in plannen en vindt het leuk om veel te leren. Jij helpt ons bij het adequaat beantwoorden van vragen via social media, maar ook om mooie content te maken passende bij het desbetreffende kanaal. Je denkt in beelden en hebt enige ervaring vanuit jouw studie met schrijven en foto- en/of videobewerking. Je schrijft en spreekt goed Nederlands en je hebt veel affiniteit met social media.

De stage-opdracht:

Wellicht heb je al een concrete stageopdracht vanuit jouw studie die je kunt uitvoeren tijdens jouw meewerkstage bij de Hartstichting? Denk bijvoorbeeld aan een opdracht / onderzoek naar hoe wij chatbots via social media effectief kunnen inzetten. Ook daar is genoeg ruimte voor! Neem de omschrijving van je opdracht gelijk mee als je bij ons op gesprek komt. Zo kunnen we elkaars verwachtingen direct afstemmen.


Periode stage:

Ben je 32 tot 40 uur per week beschikbaar voor een periode van ongeveer 4 á 5 maanden en bij voorkeur beschikbaar per september 2019? Dan zoeken wij jou!

Wat maakt de stage bijzonder?

-Je maakt kennis met communitymanagement op social media
-Je analyseert en beantwoordt vragen vanuit social media die via ons socialmedia-monitoringstool binnenkomen.
-Je bent onderdeel van het socialmediateam en onder begeleiding van de social media specialist beheer je de planning en voorzie je het socialmediateam van de juiste informatie rondom campagnes en andere specifieke onderwerpen.
-Je bent betrokken bij de contentcreatie voor onze socialmediakanalen Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn, denkt mee en creëert.
-Je leert hoe je een boodschap door middel van in tekst en in beeld vertaalt naar de juiste doelgroep.
-Je ontdekt hoe je social advertising kan inzetten en hoe je dit kan analyseren en eventueel kan optimaliseren.
-Je leert hoe je een boodschap door middel van in tekst en in beeld vertaalt naar de juiste doelgroep.

Jouw profiel:

-Je hebt een pragmatische instelling.
-Je hebt hart voor social media.
-Je houdt van aanpakken en neemt initiatief.
-Je bent leergierig en open minded.

Wat bieden wij

-Een gezellige werkplek, een inspirerende werkomgeving in het collegiale team Digital & Klantinteracties.
-Begeleiding van de social media specialisten.
-Een laptop
-Een stagevergoeding bruto € 335,- bij een full time dienstverband
-Evt. reiskostenvergoeding

Hartstichting op social

Neem alvast een kijkje op onze socialmediakanalen. Zo hebben we bijvoorbeeld op de Hartstichting facebookpagina wel 100.000 volgers en op onze DressRedDay facebookpagina zelfs meer dan 120.000 volgers!

Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn

Reageren

Interesse in deze meewerkstage? Reageer dan via onze website www.hartstichting.nl
Vragen? Stuur dan een e-mail aan Dideke van Lieshout, Teammanager Digital & Klantinteracties. e-mail d.vanlieshout@hartstichting.nl

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.