training eu starters

Marine Stewardship Council Benelux, Den Haag, geplaatst op 6 juni 2023

Stagiair Marketing en Communicatie

Logo Marine Stewardship Council Benelux

Meeloopstage Marine Stewardship Council
Functie: Meeloop-stagiair MSC-keurmerk – afdeling Marketing Communicatie (vrijwilligersfunctie)
Organisatie: Marine Stewardship Council (geregistreerde charitatieve instelling, nr. 1066806)
Locatie: Kantoor Benelux te Den Haag.
Periode: De functie is op 2 momenten per jaar vacant. Per februari met stageperiode idealiter tot en met juni en per september idealiter tot en met januari. De aanvangsdatum kan in overleg met de kandidaat vast worden gesteld. Een stageperiode langer dan 6 maanden kent een proeftijd van 1 maand.
Vergoeding: Hoewel dit een onbetaalde vrijwilligersfunctie is, biedt MSC een onkostenvergoeding van € 15,00 per dag aan, met een maximum van € 250,- per maand.

Help je ons mee in onze strijd om de oceanen gezond te houden? Ons streven is om in 2030 30% van de wilde visvangst MSC gecertificeerd te laten zijn. Dat betekent bijna een verdubbeling op tien jaar. Daar hebben we jouw hulp bij nodig! Elk bericht dat visserij en het MSC-keurmerk onder de aandacht brengt, is een stap dichterbij een duurzame onderwaterwereld.

BESCHRIJVING STAGE
De meeloop stagiair helpt mee met de uitvoering van de online marketing- en communicatieactiviteiten voor de Nederlandse en Belgische markt. Een beschrijving van de werkzaamheden vind je hieronder. De Marketing en Communications Managers van het MSC Benelux team begeleiden je en staan voor je klaar met raad en daad.

Doelstelling stage voor MSC
MSC stelt zich kandidaat als leeromgeving voor een tweede - of derdejaars student Media, Marketing, Communicatie of Event / Leisure Management, of Masterstudies zoals Master communication and Life Sciences, of Master of Aquaculture and Marine Resource Management met specifieke belangstelling voor duurzame visserij en het werk van de MSC.

Marketing & Communicatieprojecten
Werkzaamheden waarmee jij de afdeling kunt ondersteunen en die wij je kunnen leren zijn o.a.:

Stage-periode februari-juni
- (Ondersteunen in het) opzetten van de Nieuwjaarscampagne ‘Oceaan Kookboek’
• (Laten) vertalen van materialen (Engels-Nederlands, Engels-Waals).
• Creëren van landingspagina’s.
• Opzetten van advertenties (social media, eventueel SEA).
• Monitoring en optimalisatie van advertenties (social media, eventueel SEA).
• Rapportage van campagneresultaten (presenteren).

- Content audit van de websites
• Creëren overzicht alle websitepagina’s.
• Creëren lijst met:
Te redirecten pagina’s
Te verwijderen (& dus redirecten) pagina’s
Te updaten pagina’s (o.b.v. prioriteit pagina)
Pagina’s zonder SEO title & metadescription, zonder focus keyword & correcte header, afbeeldingen zonder alt tag (d.m.v. Screaming Frog SEO Spider)
Video-content & waar deze nog in te zetten (welke landingspagina’s, opbreken op social media?)
• Aandragen ideeën voor hergebruik content (bv. landingspagina opbreken in serie social media posts, rapport omzetten in samenvattingsvideo, etc.)

- Social Media
• Bedenken (& aanvullen ideeënlijst ‘evergreen content’) en schrijven van social media posts.
• Beeldmateriaal verzamelen en opmaken (met Canva, Adobe Photoshop/Illustrator).
• Inplannen posts.
• Monitoren posts en reageren op opmerkingen.
• Strategie per social media kanaal opzetten. 

Stage-periode 2
- (Ondersteunen in het) opzetten van de Wereldoceanendag campagne
• (Laten) vertalen van materialen (Engels-Nederlands, Engels-Waals).
• Creëren van landingspagina’s.
• Opzetten van advertenties (social media, eventueel SEA).
• Monitoring en optimalisatie van advertenties (social media, eventueel SEA).
• Rapportage van campagneresultaten (presenteren).

- Audit van en creëren en doorvoeren internal linking strategie voor de Benelux websites
• Overzicht internal links creëren
• Fixen gebroken links.
• Creëren ‘content hubs’ voor autoriteit pagina’s.

- Social Media
• Schrijven van social media posts.
• Beeldmateriaal verzamelen en opmaken (met Canva, Adobe Photoshop/Illustrator).
• Inplannen posts.
• Monitoren posts en reageren op opmerkingen.
• Strategie per social media kanaal opzetten. 

Voor sommige werkzaamheden onderhoudt de stagiair contact met het hoofdkantoor (in het Engels) en eventueel met andere regionale kantoren van MSC.

EISEN AAN DE STAGIAIR
Vaardigheden
• Vloeiend Nederlands en goed Engels, zowel mondeling als schriftelijk.
• Ervaring met Social Media (Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, ...).
• Goede organisatorische vaardigheden.
• Goede communicatieve vaardigheden, o.a. goede schrijfvaardigheid.
• Het vermogen om onderzoek te doen naar nieuwe onderwerpen.
• Vertrouwd met MS Word, Excel, Powerpoint en MS Outlook

Eigenschappen
• Kan gestructureerd werken.
• Is in staat te werken aan een diversiteit van projecten.
• Heeft affiniteit met milieukwesties, met name in verband met het mariene milieu
• Staat achter de missie en waarden van MSC.
• Committeert zich tot het beleid van MSC inzake gelijke kansen, milieuvriendelijke praktijken en arbeidsomstandigheden.

Wenselijk
• Opleiding op HBO- of Universitair niveau.
• Vertrouwd met Online Content Management Systeem (CMS websites).
• Aantoonbare belangstelling voor milieukwesties en duurzame ontwikkeling van de visserijsector.
• Affiniteit met non profit organisaties

Overeenkomst: Deze overeenkomst beschrijft de ambities en intenties van de stagiair en de charitatieve instelling, zonder dat deze op enigerlei wijze contractueel bindend is voor partijen. Wij hopen dat de stagiair voor 5 tot 8 maanden voltijds bij ons komt werken en zullen op verzoek graag referenties verstrekken met het oog op de toekomst.

Procedure: Een c.v. met motivatiebrief stuur je in het Nederlands aan Iris Nuijten op iris.nuijten@msc.org. Voor meer informatie bel: 070-3605979.

Opgesteld op: 17 maart 2023

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Loes Smit

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.