Museum Huis Doorn, Doorn, geplaatst op 8 september 2021

Stagiair Marketing, Communicatie en Evenementen

Logo Museum Huis Doorn

(september t/m december of januari t/m april)

Stage lopen bij Huis Doorn is aantrekkelijk omdat je kennis maakt met alle apecten van een cultuur-historisch museum, dat werkt met professionals, semi-professionals en vrijwilligers. Je werkt nauw samen met de marketeer van het museum en zult gedurende de stageperiode betrokken worden bij de onderstaande werkzaamheden.

Taken en werkzaamheden

1. Opstellen en uitvoeren van marketingplannen voor tentoonstellingen en evenementen: organiseren activiteiten, verzorgen van promotiemateriaal i.s.m. een externe ontwerper, regelen van advertenties, schrijven van diverse promotieteksten (pers- en nieuwsberichten, folderteksten).
2. Het beheren en monitoren van de social media accounts van het museum (Facebook, Instagram en Youtube).
3. Opzetten van een online bezoekersonderzoek.
4. Uitwerken van arrangementen i.s.m. het lokale toeristische bedrijfsleven.

Verder ben je als stagiair betrokken als projectmedewerker bij de lopende projecten, schrijf je teksten voor de interne en externe nieuwsbrief, denk je mee over de marketingstrategie, neem je deel aan de marketing- en project-overleggen en opereer je als assistent van de marketeer.

Profiel/vereisten stagiair

• Je bent proactief, hebt een ‘hands-on’ mentaliteit en werkt secuur.
• Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (schriftelijk en mondeling).
• Je kunt zelfstandig werken en bent goed in het opstellen van werkplannen.
• Je kunt werken met MS Office en Adobe Photoshop, en eventueel met Adobe Premiere.
• Je bent communicatief vaardig en kunt goed samenwerken met mensen van verschillende leeftijden.

Organisatie

Museum Huis Doorn is het voormalige ballingsoord van de laatste Duitse keizer Wilhelm II en ‘Plaats van Herinnering Eerste Wereldoorlog’. Na WOI vluchtte Wilhelm II naar het neutrale Nederland en woonde de rest van zijn leven in Huis Doorn. De inrichting van Huis Doorn verkeert nog in authentieke staat en geeft samen met de kunstcollectie een mooi beeld van de Europese hofcultuur. In het Paviljoen WOI is de tentoonstelling over Nederland in de Eerste Wereldoorlog te zien.

De organisatie beschikt over een kleine vaste staf van 6 FTE en voert veel taken uit met behulp van ca. 180 vrijwilligers. De afdeling MCE is verantwoordelijk voor de marketing van het museum, de interne en externe communicatie en de organisatie van evenementen die op het landgoed plaatsvinden. Elk jaar staat Museum Huis Doorn in het teken van een bepaald thema. Rondom dit thema wordt een tentoonstelling georganiseerd met een uitgebreide randprogrammering. Jaarlijks vinden er op het landgoed grote evenementen plaats zoals in de zomer het Historisch Festival en in de winter de Kerstfair.

Stuur je CV en motivatie naar Anne-Marie van Meel ( a.m.vanmeel@huisdoorn.nl )

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.