anner smart octo

Internationaal Theater Amsterdam, Amsterdam, geplaatst op 8 juni 2021

Stagiair Communicatie

Logo Internationaal Theater Amsterdam

Internationaal Theater Amsterdam behoort tot de boegbeelden van de Nederlandse podiumkunst met als kern een breed acteursensemble van wereldfaam en een team van toonaangevende regisseurs dat, naast het Amsterdamse huis, wereldwijd nog een 100-tal podia bespeelt. Ons theater behelst daarnaast een grootschalig Talent Centre waar talentontwikkeling, educatie en samenwerking centraal staan.

We zijn het huis van grote festivals als Brandhaarden, Julidans, Holland Festival en het Nederlands Theater Festival. Een moderne ontmoetingsplek met een eigen café | brasserie waar voor- en achterkant van theater één worden, zonder grens tussen makers en publiek. ITA heeft als ensemble en theater één relatie met de stad, het rijk, met fondsen, sponsors en natuurlijk het publiek. Kortom, een huis met een duidelijke stem naar de stad en haar bewoners.

Wij zoeken voor de afdeling Communicatie een

Stagiair Communicatie
32 tot 40 uur per week

Word je warm van theater, kunst en cultuur? Ben je creatief en houd je van het verzinnen, plannen en uitvoeren van ideeën en campagnes? Weet je de weg op de verschillende social media, ben je op je plek achter de schermen van websites en digitale media? Wil je veel leren over marketing in de culturele sector, het bereiken, prikkelen en binden van verschillende doelgroepen? Over effectief en raak communiceren? En ben je niet bang in een redelijk hectische omgeving de handen uit de mouwen te steken?

Dan zoeken we jou!

Wie ben jij?
Als stagiair(e) lever je een belangrijke bijdrage aan de positionering van de organisatie als toonaangevend theaterorganisatie van Nederland. Je ondersteunt het team van vier marketeers, een content marketeer en een online marketeer. De afdeling wordt geleid door het hoofd communicatie. In samenspraak met het hoofd van de afdeling formuleren we je overkoepelende opdracht.

Wat verwachten wij van jou?
• Je volgt minimaal een hbo- of wo-opleiding.
• Je hebt affiniteit met het theater en weet wat Amsterdam op dit gebied te bieden heeft.
• Je hebt basiskennis van marketing en wilt alles te weten komen over theatermarketing.
• Je bent leergierig en ambitieus en gewend je handen uit de mouwen te steken. Je functioneert goed in een hectische omgeving en vind het leuk om dingen actief op te pakken.
• Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en een vlotte pen (of beter: een vlot toetsenbord).

Dit is een dikke pre
• Kennis van (en/of grote interesse in) online marketing. Dat betekent dat je goed je weg vindt op de sociale media, handig bent met maken van digitale nieuwsbrieven (of dit snel kunt leren), ervaring hebt met één of meerdere CMS’en, en enige kennis hebt van foto- en filmbewerking.

Wat bieden wij?
Een uitdagende en plezierige werkkring met informele sfeer. Je werkt volop mee in het team. Je kunt bij ons veel leren: over strategische communicatiekeuzes en de vertaling daarvan in concrete middelen en distributiekanalen. Het zoeken en vinden van publieksgroepen. Het bedenken en produceren van engaging (social media) content. Monitoring en analyse van bezoekersresultaten, kaartverkoop, websitebezoek. Het doen van publieksonderzoek. En natuurlijk wat je kunt doen met al die gegevens. Je bent in hoge mate betrokken bij de uitvoer van onze plannen.

Stagevergoeding
De stagevergoeding bedraagt € 350 bruto per maand, bij 40 uur per week. Daarnaast kun je tijdens de stage gebruik maken van de vrijkaartenregeling van ITA.

Stageperiode
Een stage bij ITA duurt minimaal vier maanden (langer is ook mogelijk). We zoeken iemand die minimaal vier dagen per week beschikbaar is. De begindatum is flexibel en bespreekbaar.

Contactinformatie
Heb je interesse in deze stageplek? Stuur dan uiterlijk 16 juni 2021 oor je cv en een e-mail met je motivatie naar: iris@ita.nl en selman@ita.nl.

NB: het betreft bij voorkeur een praktijkstage, een bijbehorende kleine onderzoeksopdracht is bespreekbaar.

Solliciteer!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Meer informatie over de organisatie: zie onze website.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.