e learning nvj

Cultuurmarketing, Amsterdam, geplaatst op 4 augustus 2022

Stage social media & content

Logo Cultuurmarketing

Heb je passie voor kunst en cultuur en zoek je een leerzame stage waarbij je ervaring opdoet met social media en contentmarketing? Dan zoeken wij jou! 

Cultuurmarketing is een community van 1250 leden die werkzaam zijn bij de grootste en kleinste culturele organisaties in Nederland en België. Zij vinden elkaar in hun gezamenlijke doel om zoveel mogelijk mensen in aanraking te brengen met kunst, cultuur en erfgoed.

Dit is wat wij bieden

In 5 maanden doe je ervaring op met contentmarketing op Facebook, Instagram, Twitter en Linkedin en breidt je je kennis over marketingcommunicatie uit. Je leert werken met software als Canva, WordPress en Hootsuite.

Je krijgt eigen verantwoordelijkheid en ruimte om je te ontwikkelen op de vlakken die jij belangrijk vindt. Je werkt samen met een klein en toegankelijk team in de leukste creatieve broedplaats van de Pijp. Een aantal dagen per week thuiswerken is mogelijk.

De werkzaamheden

• Het vormgeven en verspreiden van social media posts
• Het plannen van posts in de contentkalender
• Webcare via Facebook, Linkedin, Twitter en Instagram
• Meedenken over nieuwe content ideeën en formats.
• Ondersteunen van college’s met het klaarzetten en publiceren van nieuwe artikelen in het CMS (WordPress)

Dit is onze ideale kandidaat

Als social media jouw passie is en je een relevante HBO of MBO opleiding volgt, zien wij een match. Kennis van marketingcommunicatie en/of de cultuursector is een pré, maar geen must. Ervaring met grafische vormgeving of fotobewerking is een pré, maar geen vereiste. Dit is een meewerkstage, in overleg kan een kleinschalige onderzoeksopdracht onderdeel uitmaken van de stage.

Lees hier over de ervaring van onze oud-stagiaire Marloes (23 jaar, master communicatie- en informatiewetenschap): “Tijdens mijn stage bij Cultuurmarketing heb ik een fijne omgeving heel veel praktische kennis opgedaan. Ik heb inzicht gekregen in het werk dat komt kijken bij webredactie en social media beheer. Zo leerde ik werken met CMS, vormgeven in Canva en contentplannen via Hootsuite. De fijne werkomgeving gaf mij de mogelijkheid contentideeën aan te dragen en (zelfstandig) uit te werken.”

Praktisch

Periode: september 2022 – januari 2023
Aantal dagen: minimaal 24, maximaal 36 uur per week (in overleg)
Niveau: MBO/HBO
Vergoeding: 300 euro bruto per maand (fulltime)

Reageren

Meer informatie kan je opvragen via 020 – 2614727 (vraag naar Hilde Smetsers).

Wil je solliciteren? Stuur dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk 1 september een korte motivatie en CV naar: hilde@cultuurmarketing.nl.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.