banner anp

Centraal Museum, Utrecht, geplaatst op 21 juli 2021

Marketing & Communicatie Stage

Logo Centraal Museum

Voor het team Marketing en Communicatie zoekt het Centraal Museum dit najaar een stagiair Marketing en Communicatie (32 uur per week).

Centraal Museum
Als oudste stadsmuseum van Nederland willen we iedereen welkom heten. Van de grootste Rietveld-collectie ter wereld tot het originele Dick Bruna-atelier. Van de Utrechtse Caravaggisten tot Pyke Koch. Van Jan Taminiau, hedendaagse kunst en design tot het indrukwekkende 17e eeuwse poppenhuis en het beroemde, eeuwenoude Utrechtse schip: wij willen met onze verhalen de blik van de bezoeker verruimen. Utrecht is daarbij onze basis, de wereld is ons speelveld. Het nijntje museum, het allerleukste museum voor peuters en kleuters, en het Rietveld Schröderhuis maken deel uit van Centraal Museum Utrecht. In een regulier jaar trekken deze musea gemiddeld 325.000 bezoekers. In 2021 is het museum honderd jaar gevestigd in het voormalige klooster in de Agnietenstraat en staan grote tentoonstellingen zoals Voices of Fashion. Black Couture, Beauty andStyles, alsmede de Botanische Revolutie op het programma. Dat is nog maar een kleine greep uit een breed programma, waarmee we ons publiek willen verbreden en waarin inclusie en diversiteit een speerpunt vormt.

Voor het team marketing en communicatie van de afdeling Publiek en Informatie, vraagt het Centraal Museum dit najaar een enthousiaste en creatieve stagiair marketing en communicatie, voor 32 uur per week.

Wat ga je doen
Tijdens je stageperiode werk je mee aan de promotie van tentoonstellingen en publieksprogramma’s, zoals lezingen, Centraal Laat, workshops, etc. Als onderdeel daarvan help je onder meer mee aan het ontwikkelen van content voor social media, e-mailnieuwsbrieven en de website. Je denkt mee over creatieve manieren om de doelgroepen van het museum aan te spreken. Ook assisteer je bij het maken van persberichten en het afhandelen van aanvragen via de pers-mailbox.

Wie zoeken we
- Je doet een derde- of vierdejaarsstage
- Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed in woord en geschrift
- Je hebt kennis van en ervaring met sociale media
- Je hebt oog voor beeld (fotografie- en/of video-ervaring is een pre)
- Je steekt je handen uit de mouwen en bent zelfstandig
- Je kunt goed plannen en je werkzaamheden structureren
- Ervaring met het werken met CMS is een pre
- Affiniteit met het Centraal Museum en de culturele sector is een pre

Wij bieden
Het Centraal Museum biedt een inspirerende werkomgeving met de mogelijkheid om brede ervaring op te doen. Je functie is afwisselend, waardoor je van alle facetten van marketing en communicatie iets meekrijgt. Je krijgt goede begeleiding van je collega’s, een prima stagevergoeding van maximaal € 500,- bruto/netto (afhankelijk van aantal uren en opleiding) en er is ruimte voor afstudeeronderzoek.

Solliciteren
Stuur je brief en cv vóór 30 juli a.s. naar vacatures@centraalmuseum.nl. Let op: voor deze stage moet je ingeschreven staan bij een opleiding.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.