Dekmantel, Amsterdam, geplaatst op 24 november 2021

Communicatiestagiair(e)

Logo Dekmantel

Dekmantel is binnen de muziekwereld een eigenwijze en groeiende organisatie die zich focust op elektronische muziek in de breedste zin van het woord. Zo organiseren we drie festivals in binnen- en buitenland (Dekmantel Festival, Lente Kabinet en Dekmantel Selectors), runnen we op dagelijkse basis een muzieklabel en houden we ons bezig met andere projecten waar we in geloven. De liefde voor muziek stroomt door ons DNA en we raken enthousiast van iedereen die dat gevoel deelt.

We hebben een platte organisatiestructuur, wat betekent dat we het belangrijk vinden dat ieders stem gehoord wordt binnen het bedrijf. We maken graag ruimte voor eigen input, creativiteit en innovatieve ideeën en proberen zo ook van elkaar te leren. Als team streven we ernaar om een afspiegeling te zijn van de maatschappij en in het bijzonder de communities die de muziekwereld vormgeven en gaven. Daarom motiveren we graag iedereen van alle achtergronden, etniciteiten, oriëntaties, capaciteiten en ervaringen om te reageren.

Communicatiestagiair(e) (x/v/m)
36 uur per week

Functieomschrijving en werkzaamheden
Als onderdeel van het communicatieteam heb je te maken met alle activiteiten binnen Dekmantel en werk je samen met verschillende afdelingen. We vinden het interessant om verhalen te vertellen rondom artiesten, kunstenaars en makers en zoeken daar constant nieuwe vormen voor. Een gezonde dosis aan creativiteit juichen we daarom toe, op deze plek binnen het bedrijf is er veel ruimte voor nieuwe ideeën. Daarnaast hopen we dat je de muziek die we programmeren en de artiesten die we te gast hebben ook een warm hart toedraagt en je het zelf ook leuk vindt om regelmatig op de dansvloer te staan. Je specifieke werkzaamheden zijn onder andere het maken, publiceren en bedenken van content op onze kanalen, het begeleiden van label releases, het schrijven van teksten zoals nieuwsbrieven/ persberichten/ artikelen en het onderhouden van contact met artiesten, internationale partners en pers.

Wie zoeken we?

-Je hebt affiniteit met de muziek die we programmeren
-Je bent als een vis in het water op het gebied van social media; we hoeven jou niet uit te leggen wat de nieuwste trends en ontwikkelingen zijn op dit vlak
-Je hebt gevoel voor het schrijven van korte en lange teksten in het Engels en Nederlands
-Je hebt een flexibele werkhouding, dagen duren bij ons zelden van 9 tot 5
-Je bent een aanpakker en kunt goed prioriteiten stellen
-Je hebt basiskennis (of wilt dit graag opdoen) van beeld, audio- en videoprogramma’s zoals Photoshop, InDesign en Premiere Pro

Wat bieden wij?

-Een verantwoordelijke en leerzame positie binnen een jong en dynamisch bedrijf. We bieden veel ruimte voor eigen input en zelfstandig werken, jij bepaalt hoeveel je uit je stage wilt halen
-Een stage van minimaal zes maanden, waarin je vier dagen per week aan de slag gaat (idealiter startend vanaf mid-januari, maar dit is bespreekbaar)
-Een marktconforme stagevergoeding
-Een fijne werkplek en elke dag een gratis, gezonde en vegetarische lunch
-Een traject met goede begeleiding van de afdelingsmanager waarin je constant nauw samenwerkt, ook met de rest van het team.

Reageren
Wil je ons komen versterken? Beantwoord dan onderstaande vijf vragen en stuur deze uiterlijk vóór 1 december op per e-mail naar vacature@dekmantel.com met als onderwerp ‘Vacature Communicatie’. Graag ontvangen we hierbij ook je naam, telefoonnummer en woonplaats.

Een motivatiebrief en/of cv is niet nodig, maar voel je vrij om iets toe te voegen als je dit wilt. Op deze manier willen we het proces voor iedereen toegankelijk maken en kunnen we alle sollicitanten zo objectief mogelijk beoordelen. Gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 14 december.

Waarom spreekt deze stageplek (en Dekmantel in het bijzonder) je aan?
Kun je iets vertellen over de muziek(genres) waar je naar luistert en de artiesten die je leuk vindt?
Welke communicatiekanalen gebruik je het liefst en waarom?
Houd je je bezig de laatste trends en ontwikkelingen binnen het festival- en clublandschap? En zo ja, hoe doe je dit?
Wat wil en hoop je te leren binnen je stage?
PS Heb je het idee dat je enkele profielkenmerken niet bezit, dan moedigen we je aan om ons toch te mailen. Heel vaak zijn een goede werkhouding, enthousiasme en leergierigheid een goede basis om op verder te bouwen.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.