Hearst Magazines Netherlands, Amsterdam, geplaatst op 2 januari 2023

Communicatie Stagiair(e)

Logo Hearst Magazines Netherlands

Gezocht: een leergierige, initiatiefrijke, energieke en creatieve stagiair(e) om het Communications team van multimediabedrijf Hearst Netherlands te versterken. Ben je op zoek naar een stageplek met veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid waarbij je écht deel uitmaakt van het bedrijf, schakelt met alle afdelingen & merken en waar je onze communicatiemanager ondersteunt?

Dan weet je aan het einde van je stage álles over interne, externe en B2B communicatie!

Waar kom je te werken?
Hearst Netherlands telt 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor topmerken als ELLE, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, JAN, Women’s Health, Quote, National Geographic, Quest, Men’s Health, Runner’s World, Bicycling, Flying Dutchman en Holland Herald.

Voor deze merken wordt toonaangevende, hoogwaardige en betekenisvolle (branded) content gecreëerd die inspireert en mensen in beweging brengt. We innoveren, informeren en inspireren en geloven in lef, plezier, optimisme en behoefte aan positieve verandering.

Als Hearst Netherlands willen we de nodige verhalen en boodschappen over onze organisatie vertellen aan collega’s en/of aan adverteerders en pers. Bijvoorbeeld over onze strategische koers, digitale innovaties, (cultuur)projecten, advertising activiteiten, organisatie updates en onze bijzondere events, zoals Harper’s Bazaars Women of the Year, Cosmopolitan Sleepover en de jaarlijkse lancering van de Quote 500.

Wat ga je o.a. doen?
• Ophalen van nieuws binnen de organisatie en onze merken t.b.v. in- en externe communicatie
• Het maken van de interne en externe nieuwsbrieven
• Het beheren van de afdeling inbox, onze website en social media kanalen
• Beheren van bedrijfsbrede activiteitenkalender
• Begeleiden van medewerkersbijeenkomsten
• Het monitoren van nieuws in de media over onze organisatie en merken

Wat breng je mee?
• Minimaal hbo werk- en denkniveau;
• Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
• Uitstekende communicatieve vaardigheden;
• Vaardigheid in het schrijven en redigeren van teksten;
• Je houdt de bedrijfs LinkedIn-pagina bij en hebt talent in het bedenken van leuke en doeltreffende posts voor dit online kanaal.
• Kennis van e-mailmarketing, social kanalen en Wordpress is een pré;
• Je bent pro-actief, zelfstandig, energiek, creatief, accuraat, flexibel, georganiseerd en stressbestendig;
• Hands on-mentaliteit; je weet van aanpakken en je kan multitasken;
• Je bent minimaal 5 maanden fulltime beschikbaar (36 uur);
• Je staat ingeschreven bij een Hogeschool of Universiteit.

Wat bieden wij?
Hearst Netherlands biedt jou een prachtige stageplek in Amsterdam op de afdeling Communications, een marktconforme stagevergoeding en een samenwerking met verschillende merken en hun redacties en de verschillende stafafdelingen binnen de organisatie. Een stage waar ruimte is voor jouw creatieve inbreng en waar je in korte tijd de veelzijdigheid van het communicatie vak leert kennen.

Periode
Per januari/februari 2022. De stage duurt minimaal 5 maanden en is voor 36 uur per week (fulltime).

Solliciteren?
Ben je enthousiast? Mail dan je cv en motivatiebrief o.v.v. Stageplek Communicatie naar communications@hearst.nl

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.