basis naar compleet

Vandenbusken, Ouderkerk aan de Amstel, geplaatst op 12 februari 2024

Communicatie Stagiair(e)

Logo Vandenbusken

Ben jij op zoek naar een uitdagende stage in de richting van marketing of communicatie? Kan je niet wachten om aan de slag te gaan in een dynamische en creatieve omgeving en samen te werken met een team van bevlogen collega’s? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Binnen ons team ondersteun je andere projectmanagers en krijg je ook eigen projecten toegewezen. De projecten, werkzaamheden en onze klanten zijn zeer divers, dus geen dag zal hetzelfde zijn!

Wat zijn je werkzaamheden?
• Je bent aanwezig bij klantgesprekken
• Je hebt telefonisch contact met klanten, toeleveranciers en relaties
• Je maakt (onder begeleiding van ervaren collega’s) begrotingen/offertes
• Je maakt planningen en bewaakt deze
• Je brieft interne en externe specialisten en stuurt deze aan
• Je bent aanwezig bij brainstormsessies
• Uiteraard krijg je bij ons ook alle ruimte om aan jouw opdracht vanuit de opleiding te werken.

Wat wij bieden
• Een energieke, creatieve omgeving onder de rook van Amsterdam, waarin jij je kan ontwikkelen
• Een ongekend goede sfeer
• Informele hands-on cultuur
• Een stagevergoeding
• Een gemixt team van ervaren medewerkers en jonge talenten
• Een klantportfolio met grote nationale en internationale merken in zeer uiteenlopende branches

Hoe ziet een dag bij vandenbusken er in jouw rol uit?
Een ‘gemiddelde werkdag’ bestaat niet bij vandenbusken… Al staat één ding vast, we beginnen de dag met een kop koffie. Goede koffie. Daarna gaan we los. Nieuwsgierig als je bent, ga je meteen kijken hoe jouw social campagnes gisteren gescoord hebben. Je hebt gister een aantal nieuwe A/B tests opgezet en bent heel benieuwd wat de eerste resultaten zijn. Nadat je alle campagnes hebt gemonitord en hebt bijgestuurd waar nodig, heb je een meeting. Je wordt gebrieft door een strateeg. Je strategische collega’s zijn bezig met een nieuwe campagne en willen jouw expertise inzetten om de klant te adviseren wat de meest ideale platformen zijn voor de campagne. De doelgroep is scherp geformuleerd. Je hebt direct ideeën en gaat aan de slag. Welke platformen gaan we inzetten? En welke targetingmogelijkheden zetten we in om de doelgroep op die platformen te bereiken? Dat zijn de belangrijkste vragen waar snel antwoorden op moeten komen. Later die dag wordt er van je verwacht dat je terugkoppeling geeft, dus je gaat direct aan de slag. Dan is het alweer tijd voor lunch. De ochtend is omgevlogen!

Na een gezellige lunch vol sterke verhalen staat er opnieuw een brainstorm gepland. Ditmaal voor een andere campagne. Het creatieve team heeft ideeën en wil met jou sparren hoe we de campagneboodschap op een creatieve manier via de platformen kunnen overbrengen. Jij voorziet van input over de nieuwste mogelijkheden op de platformen en adviseert welk ad format het meest geschikt is. Samen komen jullie tot het beste idee. Na de brainstorm is het tijd om een nieuwe campagne in te stellen die later die week live moet. Creatie is bij je aangeleverd en het is tijd om de campagnewebsite te voorzien van pixels, de campagnes te bouwen en gereed te maken voor livegang. Nadat alles is ingericht, is het tijd om de strateeg terugkoppeling te geven over de meest ideale platformen en doelgroeptargeting, waar je die ochtend aan hebt gewerkt. Het was een dynamische dag. Met een voldaan gevoel vertrek je richting huis waarbij nieuwe ideeën en strategieën alweer opborrelen!

Jouw eigenschappen
• Je hebt affiniteit met het communicatievak
• Je hebt een helikopterview en houdt het overzicht over al jouw projecten en taken
• Je bent een kei in plannen en zorgt ervoor dat iedereen in jouw project zijn of haar taken op tijd heeft uitgevoerd
• Je bent enthousiast en communicatief zeer vaardig
• Je hebt een positieve instelling en je kunt creatief omgaan met tegenslagen
• Je bent accuraat en hebt oog voor detail
• Je kunt goed multi-tasken

Functie-eisen
• Je volgt een hbo-opleiding in de richting Communicatie, Marketing of Commerciële Economie (meewerk-, of afstudeerstage)
• Je spreekt vloeiend Nederlands
• In deze functie werk je 40 uur per week

Over vandenbusken
Wij zijn vandenbusken. Een campagnebureau met vechtersmentaliteit. We gaan voor niets minder dan het WOW-effect. En geloven dat je pas knock-out ideeën kunt leveren als je de kern van een vraagstuk hebt blootgelegd en de dromen van je klanten deelt. Daarom zetten we onze tanden altijd vol overgave in een project. We doorgronden eerst de vraag en behoefte van onze klant. Dan gaan we los om de verwachtingen te overtreffen.

Solliciteren
Ben jij de student die we zoeken? Stuur dan een motivatiemail naar lars@busken.nl o.v.v. “Stage communicatie”.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, coördinator magazine

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.