word studentlid

— woensdag 28 januari 2015, 14:57 | 0 reacties, praat mee

Sanoma lanceert Happy in Shape

Sanoma lanceert Happy in Shape

Voor het eerst sinds de grootscheepse reorganisatie van vorig jaar is afgerond, is er weer beweging in het printportfolio van Sanoma. In maart verschijnt het eerste nummer van Happy in Shape; een glossy voor vrouwen tussen de twintig en vijftig jaar oud, die bovenmatig geïnteresseerd zijn in gezond eten, bewegen, fit worden en fit blijven. Het blad verscheen vorig jaar al vier keer als special van Beau Monde onder de naam Beau Mode in Shape, maar wordt nu uitgebouwd tot een grotere titel die zes keer per jaar zal verschijnen. Laatste wijziging: 28 januari 2015, 15:20

De reden om van Happy in Shape een volwaardige titel te maken, is omdat de uitgever gelooft dat het potentiële publiek voor het blad groter is dan alleen de lezeres van Beau Monde. Ook de lezeressen van Grazia, Marie Claire, en in mindere mate het wat ouder gepositioneerde Nouveau worden de doelgroep. Het verder uitbouwen van de titel is in die zin opmerkelijk, dat Sanoma vorig jaar heeft aangegeven voorlopig niet aan lanceringen te beginnen. Happy in Shape hoofdredacteur Claudia Straatmans – tevens hoofdredacteur van Marie Claire: ‘Een hele grote nieuwe lancering zit er voorlopig nog steeds niet in. Maar Beau Monde in Shape heeft zich vorig jaar als special bewezen. Dat bloeiende boompje zetten we nu in nieuwe grond voor nog meer nieuwe bloemen. Dat kan groter worden als we het op een goede manier uitbouwen.’

Het blad zal worden gemaakt door medewerkers van de verschillende glossy’s binnen Sanoma. Naast Straatmans werkt de marketingmanager van Grazia eraan mee, en ook stylist Leco van Zadelhoff, die verbonden is aan Beau Monde. Alle overige functies worden ingevuld door freelancers.

Sinds januari is het glossy cluster van Sanoma met uitgever Dolly van den Akker van Hoofddorp naar het SBS gebouw in Amsterdam verhuisd, waar Sanoma mede-eigenaar van is. Het gaat om de titels Grazia, Beau Monde, Marie Claire en Nouveau. Die stonden afgelopen jaar in de verkoop, maar Sanoma besloot op het laatste moment om ze toch te behouden. De verhuizing naar het SBS-pand moet de kruisbestuiving tussen print, tv, online en events voor de glossy’s versterken. Er zijn dan ook plannen om Happy in Shape verder uit te bouwen op de verschillende voor handen zijnde kanalen, maar heel concreet zijn die nu nog niet, zegt Straatmans.

Happy in Shape verschijnt voor het eerst op 4 maart. Actrice en presentatrice Lieke van Lexmond neemt het eerste exemplaar in ontvangst. Bijgaande illustratie is nog een proefcover.

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.