word studentlid

— woensdag 25 maart 2015, 16:41 | 2 reacties, praat mee

‘Beperk aandacht voor Facebook’

‘Beperk aandacht voor Facebook’

Stop niet teveel energie in je Facebookpagina, stelt Gonnie Spijkstra, social media manager van Telegraaf Media Groep. Focus liever op je eigen platform. Zij laat maandag 13 april tijdens Bladen in de Balie zien wat je dan wel moet doen. Ook Fred van Gelder, managing director van Head Office NL, spreekt, maar dan over content marketing. Evert Hilhorst (interaction designer) en Dimitri van Hees (technisch architect) van internetbureau FreshHeads proberen helderheid te verschaffen in de digitale toekomst waarbij mens en apparaat met internet is verbonden. Laatste wijziging: 27 maart 2015, 09:35

Arjen Hettinga, online strateeg bij Oogst, gaat in op digital analytics voor uitgevers: hoe gebruik je bezoekersdata om een goede gepersonaliseerde ervaring te bieden.

Aanmelden voor de gratis bijeenkomst kan hier.

Bekijk meer van

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

2 reacties

Karolien Koolhof, 26 maart 2015, 16:13

Wat een vreemd advies van Gonnie. Mijn ervaring is juist dat de inzet van social media leidt tot veel meer traffic naar je eigen site. Het kannibaliseert dus niet, maar kan juist een enorme vlucht nemen. Zeker als het viral gaat…

Gonnie Spijkstra, 15 april 2015, 09:57

Hallo Karolien,
Dat zou inderdaad een raar advies zijn. Mijn verhaal ligt een stuk genuanceerder dan de titel van dit artikel doet voorkomen. Ik adviseer merken en uitgevers om niet teveel aandacht te besteden aan de Facebookpágina. Daar schroeft Facebook het bereik steeds meer naar beneden, terwijl shares van bezoekers met vrienden juist steeds zichtbaarder worden. 90% van het Facebookverkeer van De Telegraaf komt uit shares van bezoekers.
Mijn hele verhaal vind je hier: http://www.slideshare.net/gonniespijkstra/fuck-je-facebookpagina-uitgevers-focus-op-je-eigen-platform

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.