‘Beperk aandacht voor Facebook’
Stop niet teveel energie in je Facebookpagina, stelt Gonnie Spijkstra, social media manager van Telegraaf Media Groep. Focus liever op je eigen platform. Zij laat maandag 13 april tijdens Bladen in de Balie zien wat je dan wel moet doen. Ook Fred van Gelder, managing director van Head Office NL, spreekt, maar dan over content marketing. Evert Hilhorst (interaction designer) en Dimitri van Hees (technisch architect) van internetbureau FreshHeads proberen helderheid te verschaffen in de digitale toekomst waarbij mens en apparaat met internet is verbonden.
Arjen Hettinga, online strateeg bij Oogst, gaat in op digital analytics voor uitgevers: hoe gebruik je bezoekersdata om een goede gepersonaliseerde ervaring te bieden.
Aanmelden voor de gratis bijeenkomst kan hier.
Praat mee
2 reacties
Karolien Koolhof, 26 maart 2015, 16:13
Wat een vreemd advies van Gonnie. Mijn ervaring is juist dat de inzet van social media leidt tot veel meer traffic naar je eigen site. Het kannibaliseert dus niet, maar kan juist een enorme vlucht nemen. Zeker als het viral gaat…
Gonnie Spijkstra, 15 april 2015, 09:57
Hallo Karolien,
Dat zou inderdaad een raar advies zijn. Mijn verhaal ligt een stuk genuanceerder dan de titel van dit artikel doet voorkomen. Ik adviseer merken en uitgevers om niet teveel aandacht te besteden aan de Facebookpágina. Daar schroeft Facebook het bereik steeds meer naar beneden, terwijl shares van bezoekers met vrienden juist steeds zichtbaarder worden. 90% van het Facebookverkeer van De Telegraaf komt uit shares van bezoekers.
Mijn hele verhaal vind je hier: http://www.slideshare.net/gonniespijkstra/fuck-je-facebookpagina-uitgevers-focus-op-je-eigen-platform