Recordjaar New York Times: digitale omzet naar 800 miljoen dollar
Uitgever The New York Times Company meldt dat 2019 een recordjaar was wat betreft groei in het digitale domein. Er kwamen vorig jaar netto 1 miljoen digitale abonnees bij en de jaaromzet uit digitale activiteiten groeide naar ruim 800 miljoen dollar.
Topman Mark Thompson wijst dat die mijlpaal eerder komt dan zij zelf hadden gehoopt. In 2015, toen de digitale omzet nog 400 miljoen dollar was, werd een verdubbeling van dat bedrag tegen eind 2020 als doel gesteld. Dat is bijna een jaar eerder dan gepland behaald.
De uitgeverij heeft nu 5 miljoen abonnees (print en digitaal) wat opnieuw recordcijfers zijn voor het bedrijf. Er zijn 900.000 abonnees op de printeditie, met 3,4 miljoen digitale abonnees. Specialistische diensten waarvoor aparte abonnementen nodig zijn, zoals de culinaire site NYT Cooking en de kruiswoordpuzzel, hebben respectievelijk 300.000 en 600.000 abonnees.
De officiële jaarcijfers over 2019 en cijfers over het laatste kwartaal van vorig jaar worden op 6 februari bekend gemaakt.
Praat mee