NOM-cijfers: AD houdt hoogste bereik in print
Van alle landelijke dagbladen had het Algemeen Dagblad in 2020 het grootste bereik in print. De krant bereikte in die periode gemiddeld 1,123 miljoen mensen. De Telegraaf volgt, met een gemiddeld bereik van 1,049 miljoen mensen.
Dat blijkt uit de meest recente bereikcijfers van het Nationaal Onderzoek Multimedia, die donderdag werden gepresenteerd. Uit de cijfers blijkt dat de Volkskrant een bereik heeft van 665.000, terwijl NRC Handelsblad en NRC.next samen uitkomen op een bereik van 426.000.
Onder de tijdschriften is Kampioen nog altijd het tijdschrift met het grootste bereik. Het tijdschrift voor ANWB-abonnees bereikt gemiddeld 4,499 miljoen mensen. Donald Duck (1,482 miljoen), Libelle (1,350 miljoen), LINDA. (1,139 miljoen) en Privé (901.000) vullen de top vijf aan.
Praat mee
1 reactie
Coen van Zwol, 27 september 2020, 21:29
Is alleen melden van print-oplages niet een beetje absurd? Meer dan de helft van de NRC-abbonementen zijn digitaal, om eens wat te noemen. Intern is digitaal het enige waar nog op wordt gelet, eigenlijk. Je kan het anno 2020 ook alleen hebben over de vinyl-verkoop van artiesten, maar hoe nuttig dat is?