Medianieuwsbrief gestopt met betaalde variant
De betaalde variant van de Medianieuwsbrief van Alexander Klöpping en Ernst-Jan Pfauth is gestopt. Abonnees op de nieuwsbrief betaalden met ingang van oktober vijf euro per maand voor een dagelijkse mailing waarin het belangrijkste medianieuws werd samengevat. De in oktober 2017 gelanceerde dienst was eerder nog gratis.
Toen de Medianieuwsbrief nog gratis was, wisten Klöpping en Pfauth zo’n 4000 abonnees aan zich te binden. Bij een onderzoek onder die abonnees – dat ingevuld werd door 496 abonnees – gaf 17,5 procent aan voor de dagelijkse nieuwsbrief te willen betalen. Ondanks die bereidheid te betalen werd onlangs toch de stekker uit het project getrokken.
“We wilden een experiment doen om te kijken hoeveel animo er zou zijn om het dagelijkse medianieuws voor je samen te vatten via email”, schreven de initiatiefnemers twee weken geleden aan hun abonnees. “Maar, dit soort experimenten gaan niet vanzelf, en eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat we er niet genoeg tijd in kunnen steken om er echt een succes van te maken.” Op het moment van schrijven is de website die bij de nieuwsbrief hoorde – Medianieuwsbrief.nl – leeg.
Praat mee