Marc van der Ree aan de slag bij Ochtend Show op AD.nl

Marc van der Ree gaat vanaf 1 februari aan de slag als eindredacteur van de Ochtend Show to go, het online ochtendprogramma van het AD en de aangesloten regiotitels. Van der Ree zat 11 jaar in de hoofdredactie van Hart van Nederland en eerder ook van Shownieuws van SBS.
Hij maakt nu de overstap naar een online platform om de Ochtend Show to go - iedere dag vanaf 7.30 uur te zien op AD, Brabants Dagblad, BNDeStem, Eindhovens Dagblad, de Gelderlander, PZC , de Stentor en Tubantia - verder vorm te geven en mee te bouwen aan de digitale ambities van AD en de regiotitels.
Van der Ree verliet Hart van Nederland in september. Het was ‘mooi geweest’ zei hij daarover.
Waarom nu aan de slag bij het AD?
Van der Ree: ‘Vanwege de online ambities. Het AD wil online veel meer met live video doen en daar hoop ik wat aan te kunnen bijdragen. Verder is het AD een nieuwsmedium dat zich richt op de gemiddelde Nederlander en daar voel ik mij uitstekend bij thuis. En ik heb een voorliefde voor regionaal nieuws. Bij het AD en de regionale titels ben ik daarmee ook op mijn plaats.’
Hij heeft niet direct plannen om de huidige ochtendshow te veranderen. ‘Ik moet nog beginnen. Bovendien zijn er nu al elke ochtend honderdduizenden mensen die in aanraking komen met het programma. Dat zijn cijfers waar menig televisieprogramma jaloers op is.’
Van der Ree hoopt dat het succes van de ochtendshow de basis wordt om de programmering verder uit te breiden. Hij denkt daarbij als eerst aan een actueel programma in de middag.
Praat mee