Bijeenkomst

Mediacollege: Influencers van de toekomst

29 oktober 2021, 20:00–21:30
Beeld en Geluid, Media Parkboulevard 1, Hilversum

Het is de droom van veel jongeren: rijk en beroemd worden als influencer. Ondertussen bezwijken hun populaire voorbeelden onder prestatiedruk, wordt het verdienmodel van de influencer aangetast door veranderende reclamewetgeving en ligt de concurrentie op de loer: want de virtuele influencers uit Azië zijn in opmars. Waarom willen we ons zo graag online manifesteren? Naar welk geluk zijn we op zoek?

Doortje Smithuijsen is filosoof en journalist met een grote fascinatie voor de moderne, digitale mens. Ze is maker van documentaires als 'Mijn dochter de vlogger' en 'Volg je me nog' en schreef een boek over de houdbaarheid van online succes (Gouden Bergen). In dit Mediacollege bespreekt Doortje het fenomeen ‘influencing’ in verleden, heden en de toekomst. Hiermee biedt zij kijkje in onze ziel én dit popculturele fenomeen, met prachtige voorbeelden uit het archief van Beeld en Geluid.

Kli hier voor meer informatie.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.