banner cop

Training

Doelgericht pitchen

29 oktober 2019, 13:30–17:00
NVJ Johannes Vermeerstraat 22 1071 DR Amsterdam

Presenteer je verhaalidee zo concreet mogelijk met een pitch. Hiervoor ga je op zoek naar de beste invalshoek van je idee voor jouw doelgroep. In deze cursus leer je hoe je een pitch maakt, die is afgestemd voor het juiste blad, krant of site.

Als je zegt dat je een interview wilt met Mark Rutte of Madonna dan is dat toch wel voldoende? En dat je een reisverhaal gaat maken over Vietnam is toch ook concreet genoeg? Nee dus! Je mist het haakje waarmee je jouw idee onderscheidend maakt van de rest. Welke originele invalshoek gebruik je, op welke doelgroep is je verhaal gericht en via welk medium wordt je verhaal verspreid? Welke informatie gebruik je in je pitch om je opdrachtgever te prikkelen?

Bijeenkomst 1: Pitch vaardigheden
De cursus bestaat uit twee dagdelen. In de eerste bijeenkomst oefenen we een aantal vaardigheden en situaties.

- Doelgroepen bepalen en invalshoeken bedenken
- Je pitch voorbereiden
- Non-verbale communicatie
- Overtuigend spreken

Bijeenkomst 2: Jouw pitch
Tijdens de tweede bijeenkomst staat jouw eigen pitch centraal. Je gaat aan de slag met een situatie die op jou van toepassing is en zoomen in op:

- Hoe presenteer je je verhaalidee?
- Wat moet je wel en niet vertellen?
- Moet je mailen of bellen?
- En moet je wel of niet meteen over geld beginnen?

Maar eerst scherpen we je eigen (uitgewerkte) verhaalideeën goed aan! Weet je zeker dat dit de beste invalshoek is? Dat dit het unieke verhaal is waar zij op zitten te wachten?

Docent
Marjolein Doomen is zelfstandig hoofdredacteur, trainer, schrijf- en redactiecoach en ontwikkelaar van de Expeditie Bladenmaken, Kijk op Beelddagen en Masterclass voor Freelancers.

Duur
2 dagdelen.

Kosten
Prijs niet-leden € 220,- / Prijs 20% korting € 176,- / Prijs 30% korting € 154,- / Prijs 50% korting € 110,-
Alle cursussen van de NVJ Academy zijn toegankelijk voor zowel leden als niet-leden van de NVJ.
Leden van de NVJ, NVF, Nieuwspoort en De Coöperatie ontvangen 20% tot 30% korting op de toegangsprijs. Je ledenprijs is zichtbaar wanneer je bent ingelogd.
Kosten zijn vrij van BTW en fiscaal aftrekbaar.

Overige informatie
Bij de cursus zijn koffie/thee/frisdrank inbegrepen.
Maximaal 15 deelnemers.
Neem je laptop mee!

Incompany
Bij inschrijving van meer dan 6 personen van eenzelfde organisatie bestaat er de mogelijkheid om de cursus incompany te houden. Neem hiervoor contact met ons op via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) of bel 020-3039 739.

Schrijf je hier in

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.