Digitale ja/nee-sticker in de maak
MailDB, de branchevereniging van bedrijven die binnen Nederland reclamefolders en huis-aan-huiskranten verspreiden, willen de ja/nee-brievenbussticker uit het straatbeeld. Een digitale registratie van de voorkeur moet vanaf 2023 voor alle adressen in Nederland zijn gerealiseerd. De digitale registratie heeft voorrang boven de fysieke sticker op de deur, stelt MailDB.
De organisatie start met een pilot van InMijnBus in april, waarna in juli van dit jaar de eerste steden overgaan. Per januari 2023 moet van heel Nederland bekend zijn of ze reclamefolders en hah-kranten willen ontvangen, meldt Emerce.
De registratie gebeurt op het adres en is niet gekoppeld aan individuele personen. Nieuwe bewoners krijgen de voorkeur die eerder is opgegeven, maar kunnen die online wijzigen.
“Vanaf het moment van invoering van InMijnBus in jouw gemeente volgt de bezorger de voorkeur van de digitale sticker. Dan kan de brievenbussticker worden verwijderd”, aldus veelgestelde vragen op de site.
Vanaf het tweede kwartaal van dit jaar begint MailDB een publiekscampagne om de digitale sticker onder de aandacht te brengen. Meer bij Emerce
Praat mee