De Persgroep en TMG starten joint venture rond occasionmarkt
De Persgroep en Telegraaf Media Groep vormen samen de joint venture Automotive Mediaventions, waarin ze respectievelijk de online platformen Gaspedaal.nl van TMG en AutoTrack.nl van de Persgroep onderbrengen. Sander van den Hout (in het verleden onder meer directeur Automotive & Technology bij de Persgroep) gaat de nieuwe organisatie leiden.
De Persgroep bezit 51 procent van de aandelen, TMG de rest. De uitgeverijen verwachten dat de joint venture in juli een feit is.
“Door de handen ineen te slaan, kunnen zij samen de hele Nederlandse markt zowel kwantitatief als kwalitatief beter bedienen. Dit betekent voor consumenten dat zij breder geïnformeerd en daarmee beter geholpen kunnen worden. Voor autobedrijven betekent dit dat zij via één loket de Nederlandse autokoper efficiënter en effectiever kunnen bereiken”, stellen de uitgeverijen.
Ze zeggen samen maandelijks twaalf miljoen auto-advertenties onder de aandacht te brengen via de twee plaformen. Gaspedaal en AutoTrack zijn volgens de uitgeverijen “complementair aan elkaar en bedienen grotendeels verschillende typen consumenten en zakelijke klanten.”
Praat mee