website over journalistiek

x

Villamedia heeft een app

 

Adverteer je online identiteit

Trudy Brandenburg - van de Ven — Geplaatst op dinsdag 10 juli 2018, 12:34

Agenda woensdag 28 november 2018, 10:00 - woensdag 28 november 2018, 16:30 , NVJ, Johannes Vermeerstraat 22 1071 DR Amsterdam

Je bent als auteur actief op verschillende Social Media kanalen en je hebt een sterke online identiteit ontwikkeld. Maar je bereik lijkt niet te groeien en je bent er niet zeker van dat je met jouw online activiteiten ook de juiste doelgroep bereikt. Adverteren op Social Media kan al heel erg veel effect hebben met hele kleine budgetten. Op Facebook kan je bijvoorbeeld met een budget van €15 voor een campagne van 3 dagen al een groot aantal mensen bereiken.

Inhoud
Wij leren je de kneepjes van het vak door o.a. de volgende onderwerpen te behandelen:
De ins en outs van advertentieprogramma’s van Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en YouTube;
De mogelijkheden voor doelgroepsegmentatie per kanaal;
Het leren analyseren van de advertentieresultaten;
Het optimaliseren van campagnes op basis van resultaten.

Na deze training
Ken je de mogelijkheden van de advertentieprogramma’s van Facebook, Twitter, LinkedIn en Adwords
Weet je hoe je een advertentie op de juiste doelgroep richt
Ken je de verschillende type advertenties
Ben je in staat om de resultaten van advertentiecampagnes te analyseren

Voor wie
Deze training is gericht op freelance journalisten, auteurs, vertalers en mediaprofessionals die al goed actief zijn op Social Media en graag willen leren om zelfstandig (en kleinschalig) te investeren in de bekendheid van hun online (en offline) identiteit. Bijvoorbeeld voor meer volgers, of meer aandacht voor hun eigen website, artikelen of producten.

Tip: wij raden aan om eerst de training 'Social Media en online identiteit’ te volgen.

Werkvorm
In de training gaan we direct al praktisch aan de slag met bovenstaande onderwerpen. De training heeft een persoonlijke aanpak zodat iedereen terecht kan met persoonlijke vragen. We werken daarom in deze training met een kleine groep (maximaal 10 deelnemers).

Trainers
Deze training wordt gegeven door Anne Jellema en Lajla Brinkhoff, eigenaren van Online Advertising en Social Media Bureau JB Promotions.
Anne Jellema heeft al ruim 10 jaar ervaring in de online branche. Zij doorliep alle disciplines die van belang zijn voor een goede online aanwezigheid: webdesign, functioneel ontwerp, webdevelopment, Google optimalisatie, customer journey en online advertising. Haar kracht ligt in het vinden en bereiken van de juiste doelgroep online.
Lajla Brinkhoff werkt sinds 6 jaar in de online branche als marketeer. Lajla is specialist in het segmenteren van de juiste doelgroepen online en het analyseren van campagnedata. Zij kent de verschillende Social Media kanalen en bijbehorende advertentieprogramma’s van buiten en is altijd op de hoogte van nieuwe functies en mogelijkheden.

Kosten
Prijs niet-leden € 260,- / Prijs 20% korting € 208,- / Prijs 30% korting € 182,- / Prijs ZZP 50% korting € 130,-
Alle cursussen van de NVJ Academy zijn toegankelijk voor zowel leden als niet-leden van de NVJ.
Leden van de NVJ, NVF, Auteursbond, Nieuwspoort en De Coöperatie ontvangen 20% tot 50% korting op de toegangsprijs. Je ledenprijs is zichtbaar wanneer je bent ingelogd.
Kosten zijn vrij van BTW en fiscaal aftrekbaar als beroepskosten voor de inkomstenbelasting.

Overige informatie
Duur 6 uur
Maximaal 10 deelnemers
Bij de cursus zijn koffie/thee/frisdrank en een lunch inbegrepen.
Neem je eigen laptop mee, voor Wifi wordt gezorgd.

Incompany
Bij inschrijving van meer dan 6 personen van eenzelfde organisatie bestaat er de mogelijkheid om de cursus incompany te houden. Neem hiervoor contact met ons op via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) of bel 020-3039 739.