— donderdag 18 mei 2017, 13:26 | 0 reacties, praat mee

8000 (proef)abonnees FTM na publicaties Keizer

FTM-hoofdredacteur Eric Smit met de reactie van Henry Keizer op de FTM publicatie in zijn handen.

Follow The Money (FTM) heeft sinds de publicaties over VVD-voorzitter Henry Keizer 8000 abonnees erbij. Daarvan hebben 1000 mensen meteen een jaarabonnement van 80 euro genomen en 7000 een gratis proefabonnement voor 1 maand. Over een kleine drie weken moet blijken hoeveel mensen daarvan blijven hangen. Dat laat Jan-Willem Sanders weten, sinds mei uitgever bij FTM. Laatste wijziging: 18 mei 2017, 16:26

De hoos aan nieuwe en proefabonnees wordt vrijwel zeker veroorzaakt door de oproep van veel (nieuwe) lezers op social media. Die waren weer het gevolg van publicaties over Keizer, die zichzelf bevoordeeld heeft bij de aankoop van een uitvaartbedrijf. De VVD-voorzitter (die net heeft laten weten het voorzitterschap neer te leggen) koos aanvankelijk de aanval en noemde de berichtgeving van FTM onjuist. Daarop reageerden mensen via social media met ‘en dus lid worden.’

Sanders: ‘Voor Keizer hadden we 2600 betalende abonnees. De groei is dus fors. Ons doel is uit te komen op 15.000 betalende abonnees, we noemen ze leden. Wanneer we dat doel bereiken, weet ik niet. Ik concentreer mij nu op het vasthouden van de proefabonnees.’

Daarvoor zullen die leden zoveel mogelijk in contact worden gebracht met andere verhalen op FTM. ‘Dat doen we vooral met nieuwsbrieven. We besteden ook veel aandacht aan social enterprises, duurzaamheid en landbouw.’

Sanders heeft bij andere media ook betaalmuren opgezet en onderhouden. ‘Voor FTM geldt dat we de komende tijd erg aan ons bereik moeten werken. Pas daarna hebben we de kans om mensen te zetten naar lid’.

Het lastige daarbij is dat FTM niet in de dagelijkse nieuwsstroom van mensen zit omdat het onregelmatig met achtergronden komt. ‘Dus willen we mensen ook betrekken bij de discussies op de site en ze zo aan ons binden’, aldus Sanders.

Tip de redactie

Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Loes Smit

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.