Nieuws

  • vorige
  • Berichten

Trouw trekt 126 artikelen Ramesar in

zaterdag 20 december 2014

Voormalig Trouw-verslaggever Perdiep Ramesar beging ‘een aantal malen een journalistieke doodzonde’. Dat stelt de onafhankelijke onderzoekscommissie die Trouw inschakelde nadat duidelijk werd dat het bestaan van een aantal bronnen die Ramesar opvoerde in zijn artikelen niet bevestigd kon worden. De commissie, bestaande uit hoogleraar Jeroen Smit en oud-rechter Egbert Myjer, presenteerde zijn bevindingen gisteren aan de hoofdredactie. Als resultaat van het onderzoek trekt Trouw 126 artikelen (zie de lijst) in die Ramesar heeft geschreven (zo’n 10 procent van zijn totale productie), waaronder de omstreden artikelen rondom de vermeende sharia-driehoek in de Haagse Schilderswijk. De onderzoekscommissie oordeelt tegelijkertijd kritisch over de leidinggevenden op de redactie, die Ramesar beter hadden moeten controleren. Ramesar zou zijn ontslag volgens de krant aanvechten en niet willen ingaan op inhoudelijke vragen van de onafhankelijke commissie. Meer bij Trouw


reageer

Zoek in het Archief vaknieuws






december 2014
z m d w d v z
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

De Journalist 1896-1950