mgm nvj maart

— donderdag 3 juli 2014, 14:22

Word je eigen uitgever

Als journalist jezelf uitgeven en met een druk op de knop je eigen stukken in alle online kiosken publiceren? Waarbij je zelf een groot deel van de inkomsten krijgt? De NVJ en Villamedia gaan het voor leden mogelijk maken, in samenwerking met TPO Magazine, een freelancerscollectief dat het bovenstaande al langer doet. Laatste wijziging: 3 juli 2014, 18:14

Bij TPO Magazine ben je uitgever en hoofdredacteur van je eigen online krant (‘kanaal’). Je plaatst je stukken in het CMS (ze leggen uitgebreid uit hoe dat werkt), je bepaalt zelf wat er in komt, je doet de eindredactie en zoekt beeld. Met dat laatste helpen ze overigens graag. TPO Magazine zorgt er vervolgens voor dat je stukken los te koop zijn bij Blendle, eLinea en Myjour, en biedt op de eigen site lezers de mogelijkheid om zich op je artikelen te abonneren. Veel meer informatie over hoe het werkt vind je hier.

Wat heb je eraan?
- Je vergroot je merkwaarde als zelfstandig expert/journalist;
- Je verdient eraan (niet veel, vanaf een paar honderd euro per jaar) en zorgt daarmee voor nieuwe freelance inkomsten;
- Je krijgt de mogelijkheid om je archief betaald aan te bieden aan een groot en snel groeiend publiek, en doet zo meer met artikelen waarvan je zelf de auteursrechten hebt;
- Je doet ervaring op met de journalistiek en het uitgeven van de toekomst: in online kiosken, waarbij je een directe band met je eigen lezers opbouwt
- Je bent eigen baas en wordt minder afhankelijk van permanent bezuinigende opdrachtgevers.

Hoe werkt het?
Meld je aan bij TPO en geef aan dat je NVJ-lid bent. TPO vraagt een proef-artikel van je dat via het platform te koop wordt aangeboden. Verkoopt dat 25 keer of meer, dan kun je een kanaal openen bij TPO. De doorlooptijd daarvan is ongeveer een maand.

Waarom beveelt NVJ TPO aan onder haar leden?
- Omdat NVJ-leden voorrang krijgen bij de toelating. TPO kan 30 NVJ-leden per maand toelaten
- Omdat NVJ-leden een gratis training krijgen hoe zij hun kanaal kunnen inrichten en welke marketing-activiteiten succesvol zijn
- Omdat NVJ-leden 92 procent van de opbrengst krijgen (tegenover anderen 90 procent).

Aanmelden kan via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Meer informatie bij The Post Online.

Bekijk meer van

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.