‘Verkeerde motieven leiden RvB Wegener’
Nadat eerder al de gezamenlijke redactieraden en redactiecommissies van de Wegener dagbladen hun ongenoegen uitten over de plannen van moederbedrijf Mecom heeft nu ook de ondernemingsraad van de huis-aan-huiskranten van Wegener Media (OR HAH) een duit in het zakje gedaan. "De OR HAH is van mening dat de Raad van Bestuur zich laat leiden door verkeerde motieven. De keuze voor Digital First wordt ook door de OR HAH van harte ondersteund maar de ondernemingsraad meent daarbij dat er ook een belangrijke rol voor huis-aan-huiskranten is weggelegd. Waar Wegener Media kiest voor Paid Content (dagbladen, apps, etc.) via internet en mobile, kiest de consument juist massaal voor gratis content, de specialiteit van de huis-aan-huiskranten", zo is te lezen in de verklaring. Omdat huis-aan-huiskranten in de nieuwe strategie een ondersteunende functie krijgen vreest de OR dat "de Raad van Bestuur [...] minder bereid is te investeren in de toekomst van deze groep huis-aan-huiskranten waardoor achteruitgang van het product in print, op de website en in de mobiele wereld zeker lijkt".
Praat mee