Twitter sleutelt aan de motor
De groei is er bij de sociale berichtendienst Twitter al een tijdje uit. Het bedrijf wil daarom veranderingen doorvoeren die het aantrekkelijker maken voor nieuwe gebruikers om in te schrijven. Bestaande gebruikers zouden door de voorgestelde wijzigingen een 'verbeterde ervaring' kunnen verwachten. In een blogpost schrijft productmanager Kevin Weil dat er opties komen om privégesprekken te voeren, om discussies buiten de openbare tijdlijn te promoten. Nu zijn er wel private Direct Messages, maar de wijzigingen moeten discussies daar eenvoudiger maken. Ook moeten aanbieders van bijvoorbeeld video straks hun 'premium' content makkelijker kunnen delen. Twitter kopieert verder mogelijkheden om zelf korte video's op te nemen van concurrenten Vine en Instagram. Twitter gaat verder "in de eerste helft van volgend jaar" een selectie van tweets weergeven die werden geplaatst toen gebruikers offline waren. Welke tweets worden getoond is afhankelijk van wie je volgt en welke tweets je zelf aanklikt. Investeerders reageerden met instemming op de plannen; de aandelenkoers steeg ruim 7 procent, meldt CNet. Kritiek en vrees dat het unieke karakter van Twitter in gevaar komt verwees topman Dick Costolo naar de prullenbak: "Onze missie is ongewijzgd."