mgm nvj maart

— maandag 15 december 2014, 10:30 | 0 reacties, praat mee

Nieuw magazine voor Utrecht

Nieuw magazine voor Utrecht

Bladenmaker Marie Nanette Schaepman, die eerder JAN en PARK bedacht, lanceert woensdag een nieuw magazine voor de stad Utrecht. Ze ontwikkelde het culturele lifestylemagazine Uitagenda Utrecht in opdracht van de stichting Cultuurpromotie Utrecht, naar het voorbeeld van de Uitkrant in Amsterdam en de Uitagenda in Rotterdam. Het magazine biedt een overzicht van het culturele aanbod van Utrecht en van wat er verder allemaal te doen is in de stad. ‘Want uit onderzoek bleek, dat lang niet iedereen op de hoogte is van wat er allemaal voorhanden is’, zegt Schaepman. Laatste wijziging: 17 december 2014, 09:55

Naast het inzichtelijk maken van het cultuuraanbod, wil Schaepman dat erin doorklinkt dat Utrecht een stad is met veel jonge ondernemers. ‘Dat hangt daar overal in de lucht’. Nieuwe initiatieven, horeca en leuke nieuwe winkels zullen dan ook hun weg vinden naar het magazine. Zo heeft het eerste nummer naast een stuk over de acteurs van De Verleiders, wiens theatervoorstelling binnenkort in Utrecht te zien is, ook een verhaal over de Vechtclub XL;  een ontmoetingsplek voor creatieve ondernemers.

Het blad verschijnt tien keer per jaar in een oplage van 35.000 en wordt gratis verspreid bij onder meer cafés, podia en culturele instanties. En ook bij de Albert Heijn, om een zo breed mogelijk publiek te bereiken.

De Uitagenda Utrecht is voorlopig de laatste in een rij van (culturele) magazines die de afgelopen tijd het leven zagen in verschillende grote steden. Een jaar geleden werd in Utrecht de gratis glossy Leven gelanceerd. Een initiatief van SPC Communicatie B.V. dat een platform wil bieden aan mensen en organisaties uit Utrecht en die met elkaar wil verbinden. Daarvan bestaan ook versies in Den Haag en Leiden. De Uitagenda kan daar prima naast bestaan, zegt Schaepman. ‘Leven heeft een heel andere feel. Dat is meer een koffietafelglossy, wij maken een maandelijks magazine met alles dat er te doen is in de stad. We hebben dan ook meer korte stukken, geen lange artikelen.’

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.