Herstel markt tv-reclame zet door
In het eerste kwartaal van 2014 zijn de netto-bestedingen aan televisiereclame uitgekomen op 176 miljoen euro, een stijging van 7 procent. Volgens marketingorganisatie SPOT toont de groei aan dat het herstel van de tv-markt, dat een opgaande lijn vertoont sinds het laatste kwartaal van 2013, daadwerkelijk doorzet. De positieve berichtgevingen over een economisch herstel in 2014 en de forse verbeteringen van het consumentenvertrouwen zijn voor veel adverteerders reden om hun marketingactiviteiten op te schroeven, stelt SPOT. Volgens de organisatie is televisie een van de eerste media die optimaal profiteren van een gunstig economisch klimaat. Met uitzondering van de categorie Telecom & ICT is verder in alle branches zichtbare groei. Volgens SPOT is de meest opvallende stijger de branche Financiële Dienstverlening, die voor het eerst sinds jaren weer groei vertoont. Andere opvallende groeiers zijn de branches Brandstof & Energie, Was- & Reinigingsmiddelen en Overheid & Educatie.