word studentlid

— vrijdag 9 januari 2015, 15:30 | 2 reacties, praat mee

Bart Brouwers start regionale uitgave

Bart Brouwers start regionale uitgave

Ondernemers Bart Brouwers (ex-TMG) en Merien ten Houten (ex-Ilse) zoeken investeerders om in Eindhoven een nieuw journalistiek, betaald medium op te richten. De uitgave (digitaal en wekelijks ook in print) richt zich op mensen tussen de 20 en 45 jaar die een sterke binding hebben met Eindhoven. Laatste wijziging: 11 januari 2015, 12:48

Het nieuwe platform gaat van start als er voldoende geld is van financiers om het een jaar vol te houden. Ook wil Brouwers dat er zeker 1000 mensen vooraf hun interesse hebben getoond. Hij mikt op een abonnementsprijs van 1 euro per week.

De uitgave krijgt vier pijlers, cultuur, innovatie, economie en lokaal samenleven. De redactie van minimaal vier vaste mensen, aangevuld met freelancers, maakt verdiepende verhalen. Op de bijbehorende website staat ook veel gratis toegankelijke informatie die elders van het web wordt verzameld. Voor de eigen, bijzondere, stukken moet worden betaald.

Brouwers zit nog in de onderzoeksfase met zijn plan, maar denkt dat er voor het concept ruimte is op de markt, naast de bestaande media.

Zelf (onder meer oud hoofdredacteur) houdt hij samen met Ten Houten de rol van directeur/investeerder.  Een hoofdredacteur die uit de doelgroep komt, zal de redactie te zijner tijd gaan leiden.

Bekijk meer van

Bart Brouwers

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

2 reacties

J.C. Roodenburg, 17 januari 2015, 14:35

Heel goed idee. Maar ik vraag mij af of ze niet beter kunnen beginnen in de regio Rotterdam. Daar moet het toch lukken om minstens 10.000 lezers voor 1 euro per week te krijgen? Ook is daar het krijgen van financiers een kleiner probleem. Er is in deze regio een gebrek aan topkwaliteiten. Het laatste wat ik hoorde is dat zelfs het wekelijke Rotterdamse katern van NRC Handelsblad (een betaalde krant) deels wordt ‘gesponsord’. Ga ik uitzoeken voor de site http://www.vandaagenmorgen.nl waarvoor zelfs (gepensioneerde) journalisten als vrijwilliger werken. Misschien kunnen Brouwers en Ten Houte met mij contact opnemen. Mijn intenties zijn niet meer zo hoog, maar ik kan hen misschien wel iets op weg helpen.

Bart Brouwers, 23 januari 2015, 13:26

Beste J.C., Rotterdam is zeker een interessante stad. Maar voorziet Vers Beton niet al voor een groot deel in de behoefte die je omschrijft?

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.